همایش «توسعه وقف و حوزه‌های علمیه» در قم آغاز شد
کد خبر: 1343465
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

همایش «توسعه وقف و حوزه‌های علمیه» در قم آغاز شد

گروه اجتماعی: همایش توسعه وقف و حوزه‌های علمیه صبح امروز، 26 آذر با حضور مدیر حوزه‌های علمیه در مدرسه دارالشفاء قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه همایش توسعه وقف و حوزه‌های علمیه  به خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این همایش، ترویج سنت حسنه وقف و برجسته نمودن نقش حوزه‌های علمیه در ترویج این سنت حسنه است.

وقف؛ راهی برای کاهش فقر

ربیعی با بیان اینکه وقف یکی از عوامل مهم در کاهش فقر، توزیع عادلانه ثروت و راهکاری مؤثر در پیشرفت اقتصادی جامعه است، اظهار کرد: کارها و اقدامات متفاوتی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه می‌توان انجام داد که تبیین این فرهنگ توسط علما و روحانیون بسیار مؤثر خواهد بود.
مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: بیان و توصیه علما و مراجع و همچنین تریبون نمازهای جمعه و جماعات از جمله موارد تأثیرگذار در امر ترویج فرهنگ وقف و مصداق امر به معروف است که قصد داریم با برگزاری چنین همایش‌هایی ضمن تعامل با حوزه‌های علمیه از ظرفیت این نهاد برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بهره گیریم.
وی گفت:  در همایش توسعه فرهنگ وقف که در سالن دارالشفای حوزه علمیه قم در حال برگزاری است آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
ربیعی خاطرنشان کرد: در این همایش، نقش سنت حسنه وقف مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و از دو تن از مراجع عظام تقلید، آیات عظام جوادی آملی و سبحانی به‌عنوان واقفان روحانی، تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی یکی از دیگر از برنامه‌های این همایش را دیدار مسئولان سازمان اوقاف با مراجع عظام تقلید و بهره‌مندی از رهنمودهای این بزرگواران عنوان کرد و گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 26 و 27 آذر مدیران و مسئولان اوقاف با حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی دیدار و از فعالیت‌ها و عملکرد سازمان طی سال جاری گزارش خواهند داد.

captcha