رشد 300 درصدی وقف‌های خوزستان در دو سال گذشته
کد خبر: 1353355
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
مدیر اوقاف خوزستان خبر داد:

رشد 300 درصدی وقف‌های خوزستان در دو سال گذشته

گروه اجتماعی: آمار وقف‌های خوزستان نسبت به دو سال گذشته 300 درصد رشد داشته است که در این راستا از اداره اوقاف تقاضا داریم بدون مستند شکایت دادگاهی صورت نگیرد و اداره اوقاف استان در مجامع عمومی تخریب نشود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی میرمحمدی، مدیر اوقاف و امور خیریه خوزستان در اولین نشست کمیته عالی موقوفات حوزوی که دیروز یکشنبه، 21 دی در ساختمان مدیریت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با حضور حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف کشور برگزار شد، با بیان اینکه 43 مورد موقوفه در رابطه با حوزه علمیه در خوزستان وجود دارد که 35 موقوفه انتفاعی هستند، گفت: زمین 13 هزار متری خرمشهر از جمله این موقوفات است و اثبات مالکیت آن با سازمان اوقاف کشور است.



میرمحمدی گفت: در روستای ابوبقال اهواز موقوفه‌ سحرخیز به مساحت 700 هکتار وجود دارد که اهالی آن منطقه در حال کشت و کار هستند و شرکت توسعه و نیشکر با آن‌ها وارد قرارداد شده است.



در ادامه حجت‌الاسلام حاجتی، مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان در ارتباط با زمین 13 هزار متری خرمشهر اظهار کرد: در این امر مسئولان اداره اوقاف نشستی با آیت‌الله جزایری، نماینده ولی‌ فقیه برگزار کردند که در نتیجه اعلام شد، این مورد دیگر پیگیری نشود و زمین برای حوزه علمیه باقی بماند.



وی با بیان اینکه حوزه علمیه خوزستان وارد نبرد بدون پشتیبان شده است و هیچ‌گونه حمایتی غیر از خود ندارد، اظهار کرد: تدابیری برای کمک به حوزه با توجه به هجمه‌های فرهنگی که در اجتماع وجود دارد، باید صورت گیرد.



حاجتی ادامه داد: خوزستان، سخت‌ترین پذیرش طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه در سراسر کشور را به خود اختصاص داده است و حوزه‌های علمیه استان این توفیق را دارند که به کشورهای غیراسلامی طلبه به‌عنوان مبلغ صادر کنند.



در ادامه حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص قطعه زمینی به مساحت 7 هزار متر در کنار بقعه مقام علی دزفول گفت: برای این مقدار زمین باید طرح جامعی در دسترس باشد که این امر بر بخش مدیریت‌ فنی حوزه علمیه واگذار می‌شود.



وی در خصوص بیمارستان آیت‌الله نبوی شهرستان دزفول که مخارج آن برای حوزه علمیه وقف شده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه موضوع وقف به ثبت نرسیده است ابتدا باید بحث ثبت وقف‌ها صورت گیرد و پس از آن وارد هزینه‌های موقوفی شد.



شرفخانی درباره مسئله موقوفه ابوبقال گفت: اداره اوقاف باید با شرکت نیشکر وارد مباحثه شود تا حق موقوفه گرفته شود و به کشاورزان هم آسیب نرسد.

captcha