شعار انحلال ارتش یک توطئه استکباری بود
کد خبر: 1392890
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

شعار انحلال ارتش یک توطئه استکباری بود

گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی ارتش شعار انحلال ارتش را توطئه‌ای استکباری دانست و گفت: با تصمیم شجاعانه حضرت امام مبنی بر حفظ ارتش، توطئه شوم دشمن نقش بر آب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش پیش از ظهر امروز، 22 فروردین‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، 29 فروردین، روز ارتش را مقطعی به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب دانست و گفت: عوامل متعددی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند، اما برخی از آن‌ها به عنوان مباحث اصلی شناخته می‌شود. بدون شک اصلی‌ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت در خط مقدم نهضت و در راس تمامی آن‌ها حضرت امام(ره) بود. مطمئنا اگر هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل نبود، توطئه‌های استکبار نمی گذاشت انقلاب به این زودی به پیروزی برسد.
وی حضور گسترده و میلیونی مردم در صحنه راهپیمایی را دیگر عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: از دیگر عوامل مهم در این مقوله پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون بود، ارتش در آن مقطع به دو دسته تقسیم شده بود، یکی بخش ژنرال‌ها و سران خود فروخته ارتش که با شاه در ارتباط بودند و بخش دیگر نیز بدنه ارتش که شامل افسران و سربازان درجه‌دار بود که اگر بدنه ارتش در آن مقطع سلاح خود را زمین نمی‌گذاشت و به مردم نمی‌پیوست، مسلما انقلاب به این زودی به پیروزی نمی‌رسید.
پوردستان یادآور شد: یا پیروزی انقلاب اسلامی این بدنه سالم با انبوهی از تجهیزات در اختیار نظام نوپای جمهوری اسلامی قرار گرفت، ولی چه شد که بعد از پیروزی انقلاب شعار انحلال ارتش سر داده شد و برخی نیز در داخل کشور آگاهانه و ناآگاهانه این شعار را تکرار می‌کردند و تمامی همت خود را برای نابودی ارتش به کار بستند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش شعار انحلال ارتش را یک توطئه استکباری دانست و گفت: بحمدالله این اقدام توسط امام خمینی(ره) شناسایی و خنثی شد، ارتش قبل از پیروزی انقلاب مزیت‌های فراوانی برای آمریکا داشت که پس از پیروزی انقلاب، آمریکائیها بابت از دست دادن لقمه‌ای چرب و شیرین به نام ایران ناراحت بودند.
پوردستان اضافه کرد: به همین دلیل از روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، حرکت‌های براندازی نظام آغاز شد، اولین اقدام غرب محاصره اقتصادی بود و سیاستی را که در دوران جنگ سرد در مقابل سرد شوروی داشتند را بر علیه ایران پیاده کردند.
وی ادامه داد: پس از اینکه در این بخش به نتیجه نرسیدند، موج وسیع ترور و بمب گذاری را در کشور به راه‌ انداختند و پس از آن به سراغ گزینه نظامی رفتند ولی با انتخاب این گزینه ارتشی را در مقابل خود دیدند که عاشقانه امام(ره) و مردمش را دوست دارد به همین دلیل استراتژی انحلال ارتش را سر دادند، همان سناریوی که امروز در سوریه انجام می‌دهند و از ارتش و مردم ناراضی استفاده می‌کنند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: این افراد به حدی این شعار را تکرار کردند که برخی از مسئولان رده سوم و چهارم کشور نیز این شعار را سر دادند، اما هوشیاری یاران نزدیک و باوفای امام راحل این توطئه را خوبی تشخیص دادند و با تصمیم شجاعانه حضرت امام مبنی بر حفظ ارتش، توطئه شوم دشمن را نقش بر آب کرد و به ارتش روح و جان دوباره‌ای بخشید.
پوردستان گفت: امروز نیز ارتش با استعانت از ذات اقدس الهی، بهره‌مندی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، تجربیات دفاع مقدس و تحلیل نبردهای اخیر به ارتشی کارآمد و باانگیزه تبدیل شده که با اقتدار از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور حراست می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه ارتش در پی حفظ وحدت و همدلی با سایر سازمان‌های نظامی است، اظهار کرد: اگر در مقطعی عنوان می‌شد که «ارتشی و سپاهی؛ دو ارتش الهی»، ولی امروز ارتشی و سپاهی یک ارتش الهی هستند.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح تمامی حرکت‌ها را رصد می‌کنند و هیچ‌گاه غافلگیر نمی‌شوند، عنوان کرد: اگر یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی، پنج مرزبان ما را اسیر می‌کند، مسلما به لحاظ نظامی و عملیاتی دارای ارزش نیست و اگر مسئولان نظام اجازه دهند، طومار گروه‌های تروریستی را در هم می‌پیچیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت سپهید صیاد شیرازی، گفت: اخلاص ایشان عمل و ولایت مداری دو ویژگی اصلی این شهید بزرگوار بوده است.

captcha