مبارزه با انحرافات فکری از ارکان جهاد فرهنگی است
کد خبر: 1393111
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

مبارزه با انحرافات فکری از ارکان جهاد فرهنگی است

گروه اجتماعی: امام جمعه پیرانشهر گفت: یکی از آسیب‌هایی که فرهنگ دینی را در جامعه اسلامی مورد تحریف و هجمه قرار می‌دهد ورود خرافه و انحرافات است، از این‌رو مبارزه با انحرافات فکری یکی از ارکان جهاد فرهنگی است.

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: ورود خرافه و انحراف به مبانی اصیل دینی یکی از آسیب‌هایی است که فرهنگ دینی را تهدید می‌کند و انتظار می‌رود که رسانه‌ها در این زمینه نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

وی لازمه مقابله با فرهنگ‌های وارداتی را اجرای برنامه‌های تخصصی با استناد به دلایل عقلی و منطقی دانست و اضافه کرد: اگر برنامه‌های این حوزه توسط کارشناسان و متخصصان امر با دلایل و منطق بیان شود و با عقل و فطرت انسان مطابقت کند مورد پذیرش افراد قرار می‌گیرد.

ماموستا محمودی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود رسانه‌ها به‌عنوان یکی از ارکان مهم آگاهی‌بخشی در جامعه با دوری از خرافه‌گرایی، مروج اصلی اندیشه‌های ناب اسلامی و قرآنی در جامعه باشند و با ایجاد زمینه‌های فرهنگی زمینه را برای جولان فرهنگ‌های بیگانه در جامعه تنگ‌تر کند.

امام جمعه پیرانشهر التزام به رعایت قوانین اسلامی ـ قرآنی را زمینه‌ساز رسیدن جامعه به سعادت و تعالی عنوان کرد و افزود: دشمنان امروز به‌واسطه گروه‌های تکفیری درصدد مبارزه با مفاهیم بنیادین اسلام ناب محمدی هستند و بر رسانه‌ها اعم از مطبوعات و صدا و سیما وظیفه است تا در برابر این هجمه‌ها شفاف‌سازی کنند.

captcha