پاسخ به سوالات دانشجویان و اهدای قرآن در غرفه «اسلام» دانشگاه ویرجینیا
کد خبر: 1399758
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
با هدف معرفی اسلام صورت گرفت؛

پاسخ به سوالات دانشجویان و اهدای قرآن در غرفه «اسلام» دانشگاه ویرجینیا

گروه بین‌الملل: دانشجویان مسلمان دانشگاه فنی ویرجینیا با راه‌اندازی یک غرفه اطلاعات به تصورات نادرست و سوالات موجود در مورد دین اسلام پاسخ می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Collegiate Times»، اعضای مجمع اسلامی دانشجویان و انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه فنی ویرجینیای آمریکا با همکاری یکدیگر اقدام به راه‌اندازی این غرفه برای ارائه اطلاعات در مورد اسلام کرده‌اند.
این غرفه با عنوان «اسلام: 1.6 میلیارد انسان حقیقتاً چه فکر می‌کنند» مدت 9 روز است که کار خود را آغاز کرده و تا روز سه‌شنبه، 9 اردیبهشت، پاسخگوی علاقمندان به شناخت بیشتر اسلام خواهد بود.
هیثم المراکبی، دانشجوی مصری الاصل که در علوم کامپیوتر دانشگاه فنی ویرجینیا تحصیل می‌کند، از سازماندهندگان اصلی این برنامه است و با حضور در غرفه به سوالات موجود در مورد اسلام پاسخ می‌گوید.
المراکبی می‌گوید: متوجه شدیم که نیاز است تا اطلاعات بیشتری در مورد مسلمانان و فرهنگ اسلامی به دانشجویان ارائه شود.
در غرفه اسلام، دانشجویان می‌توانند از مسئولان مسلمان غرفه در مورد اسلام سوال کنند و یا جزوه‌هایی در مورد طیف وسیعی از موضوعات از زندگی و سیره حضرت محمد(ص) گرفته تا تصورات نادرست در مورد اسلام، دریافت کنند.
همچنین ارائه ترجمه‌ انگلیسی قرآن کریم به دانشجویان از دیگر فعالیت‌های غرفه اسلام دانشگاه ویرجینیا است.
این فعالیت آموزشی زمانی آغاز شد که دانشجویان مسلمان دانشگاه ویرجینیا متوجه شدند که بسیاری از افراد تصورات غلطی در مورد مفاهیم اسلامی دارند.
به گفته المراکبی، دو مورد اصلی تصورات نادرست در مورد اسلام به مسئله حجاب و نیز ارتباط داده شدن اسلام با تروریسم برمی‌گردد که در این غرفه، این مسائل با بیان تاریخچه و دلایل به دانشجویان توضیح داده می‌شود.
وی افزود: بسیاری از دانشجویان پس از اینکه به توضیحات گوش می‌دهند، می‌گویند: حالا با منطق جور در آمد، اما بعضی هم که از قبل تصاویری در ذهنشان نقش بسته، شروع به بحث می‌کنند و هر چقدر هم که توضیح داده شود، می‌گویند: باید بیشتر مطالعه کنم.
دانشجویان مسلمان دانشگاه فنی ویرجینیا امیدوارند که این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند و در راستای افزایش شناخت‌ها و احترام متقابل مفید واقع شود.
این گروه همچنین صفحه‌ای در فیسبوک با عنوان «ISLAM: what 1.6 Billion people really think» راه‌اندازی کرده است تا طیف وسیع‌تری از افراد را با حقیقت اسلام آشنا کند.

captcha