ساخت برنامه «آفریقای مرکزی در صلح» برای ایجاد همزیستی مسالمت‌آمیز
کد خبر: 1404209
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷

ساخت برنامه «آفریقای مرکزی در صلح» برای ایجاد همزیستی مسالمت‌آمیز

گروه بین‌الملل: گروهی از روزنامه‌نگاران و بازیگران تلویزیون در آفریقای مرکزی با هدف کمک به روند ایجاد همزیستی مسالمت‌آمیز میان مسیحیان و مسلمانان، طرح ساخت برنامه «آفریقای مرکزی در صلح» را ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «france24»، برنامه تلویزیونی «آفریقای مرکزی در صلح» شامل مصاحبه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران با شهروندان مسلمان و مسیحی در شهرهای مختلف این کشور است که دیدگاه‌های خود را در قبال اقدامات ضدبشری گروه‌های شبه‌نظامی بیان می‌کنند.

همچنین در قالب این برنامه تلویزیونی، بازیگران مطرح آفریقای مرکزی در نمایش‌هایی کوتاه، سعی می‌کنند تا فرهنگ تسامح و همزیستی میان پیروان ادیان الهی را تبلیغ کرده و با استفاده از آیات انجیل و قرآن‌ کریم، شهروندان را به دوری از خشونت دعوت کنند.

نخستین قسمت این برنامه تلویزیونی قرار بود دیروز، شانزدهم اردیبهشت، پخش شود ولی به دلیل وجود درگیری‌های جدید در پایتخت و حملات شبه‌نظامیان مسیحی به آوارگان مسلمان، پخش آن به تعویق افتاد.

با این وجود، روزنامه‌نگاران و فعالان اجتماعی آفریقای مرکزی برای ادامه فعالیت‌شان مصمم هستند و قصد دارند که این برنامه تلویزیونی را علی‌رغم وجود درگیری‌ها و ناامنی‌ها از شبکه «اکینوکس» کامرون پخش کنند.

یکی از سازندگان برنامه «آفریقای مرکزی در صلح» در گفت‌وگو با شبکه خبری «فرانس 24» عنوان کرد: شعار اصلی برنامه ما، «اختصاص زمان یکسان برای مسیحیان و مسلمانان» است؛ ما قصد داریم به همه شهروندان اعلام کنیم که دغدغه‌های مسلمانان و مسیحیان تفاوتی ندارد و همگان در معرض آسیب‌ها و خشونت‌ها هستند.

وی افزود: در نخستین برنامه، نمایشی آماده ‌کرده‌ایم که طی آن، یک مسیحی و مسلمان باهم در حال بحث و جدال لفظی هستند و یکدیگر را به عضویت در گروه‌های شبه‌نظامی متهم می‌کنند. ولی در این میان، ریش‌سفید منطقه وارد عمل می‌شود و به آنان نسبت به خطر این‌گونه اتهامات ناروا هشدار می‌دهد و برای حل این مشکلات، انجمن مشترک اسلامی ـ مسیحی تاسیس می‌کند.

سازنده این برنامه تلویزیونی با بیان این‌که ساخت این نمایش‌ها با مشکلات زیادی همراه است، تاکید کرد: برای ساخت این برنامه باید وارد محله‌ها و مناطقی شویم که درگیری بین گروه‌های شبه‌نظامی وجود دارد و اغلب شهروندان از ترس این گروه‌ها، حاضر به مصاحبه نیستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه گروه فیلم‌سازی از بازیگران مسلمان و مسیحی تشکیل شده است و همین مسئله باعث ایجاد رغبت میان شهروندان برای انجام مصاحبه می‌شود ولی بازهم مشکلاتی در روند کار وجود دارد.

سازنده برنامه «آفریقای مرکزی در صلح» در پایان تصریح کرد: بسیاری از گروه‌های سیاسی پیشنهاد حمایت مالی از برنامه را مطرح کردند ولی ما تاکنون این پیشنهادات را نپذیرفته‌ایم چراکه می‌خواهیم برنامه‌ای مستقل و بدون وابستگی به حزب یا گروهی خاص بسازیم و پخش کنیم.

captcha