برخی کشورها می‌خواهند عراق به روال سابقش برگردد
کد خبر: 1418250
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
فرمانده نیروی زمینی ارتش:

برخی کشورها می‌خواهند عراق به روال سابقش برگردد

گروه سیاسی: امیر سرتیپ احمد‌رضا پوردستان با اشاره به تحولات جاری در عراق و نا‌آرامی‌های این کشور گفت: از نگاه منطقه‌ای به نظر می‌رسد که برخی کشورها علاقه‌مند هستند که عراق را به روال سابق خود برگردانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ احمد‌رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در سخنانی در جمع فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی در سیزدهمین گردهمایی سرانگشتان این نیرو در قرارگاه منطقه‌ای غرب گفت: از نگاه منطقه‌ای به نظر می‌رسد که برخی کشورها علاقه‌مند هستند که عراق را به روال سابق خود برگردانند و به جبران شکست‌هایی که خورده‌اند موفقیت‌هایی  را در عراق به دست آورند.

سرتیپ احمد رضا پوردستان، در ادامه به ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی عراق پرداخت و گفت: آن چیزی که درحال حاضر در عراق در حال رخ دادن است این است که گروه تروریستی داعش با حمایت برخی از کشورها، حرکتی وسیع را در عراق آغاز کرده است و امیدواریم که مردم و ارتش عراق بتوانند به وظیفه و مسئولیت خود در مقابله با این گروه عمل کنند.

وی گفت: عراق کشوری است که اهمیت جغرافیای سیاسی زیادی دارد و از منابع سرشار نفت نیز برخوردار است. همین مسئله موجب شده عراق مورد طمع برخی کشورهای منطقه و همچنین کشورهای استکباری باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه به ظهور انقلاب اسلامی در منطقه اشاره کرده و گفت: ظهور انقلاب اسلامی باعث شد که ایران از زیر سلطه کشورهای استکباری خارج شود و تفکرات و ادبیات انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه هم سرایت کرد. یعنی موج اسلام‌خواهی در کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا منعکس شد.

captcha