حضور وزارت بهداشت در نمايشگاه قرآن با رويكرد ارتقای سبك زندگی سالم
کد خبر: 2565755
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

حضور وزارت بهداشت در نمايشگاه قرآن با رويكرد ارتقای سبك زندگی سالم

گروه سلامت: مديركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه مجموعه با رويكرد سبك زندگی سالم در نمايشگاه قرآن حضور پيده كرده است، عنوان كرد: غرفه سبك زندگی سالم نه تنها به معرفی سايت‌های مرتبط با اين حوزه پرداخته بلكه مشاوره به مراجعان كنندكان را نيز در دستور كار قرار داده و زمينه‌های را به منظور ارتقای سبك زندگی سالم فراهم كرده است.

محمدحسين تقديسی، مديركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با تاكيد بر اينكه مجموعه با رويكرد سبك زندگی سالم در بيست‌ و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم حضور پيده كرده است، عنوان كرد: در غرفه اين مجموعه خدماتی همچون مشاوره تغذيه، معرفی سايت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، ثبت نام در سايت آموزش سبك زندگی سالم، اهدای كتب و سی دی و پمفلت‌های آموزشی به عموم و آموزش نكات بهداشتی و قرآنی به كودكان با نقاشی به هموطنان روزدار ارائه می‌شود.
تقديسی با تاكيد بر اينكه از زمان آغاز به كار نمايشگاه مشاوره‌‌های مختلفی در زمينه تغذيه و بهداشت روان به مراجعه كنندگان ارائه می‌شود، تصريح كرد: در راستای ايجاد ذهنيت در ميان كودكان در ارتباط با سبك زندگی اسلامی نيز نقاشی‌های به مضامين سبك زندگی در نظر گرفته شده كه كودكان با نقاشی موضوعاتی كه در آن به مسائلی با محوريت سلامت پرداخته شده ارتباط ذهنی مناسبی برای فرد پديد می‌آيد.
مديركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بيان اينكه در اين دوره از نمايشگاه قرآن سايت‌های وزارت بهداشت كه در راستای آموزش سلامت همگانی در حال فعاليت است، معرفی می‌شود، ادامه داد: يكی از سايت‌های مورد معرفی در نمايشگاه قرآن، سامانه ملی آموزش الكترونيك سلامت است كه افراد می‌توانند با ورود به سامانه آموزش‌های لازم در اين حوزه را فرا بگيرند.
وی با بيان اينكه افراد با ورود به سامانه مشاوره الكترونيك سلامت نيز سوالات خود را مطرح و از مشاوره‌های لازم بهره‌مند می‌شوند، اظهار كرد: بخش ديگر مورد معرفی از سوی مجموعه كتابخانه همراه است كه افراد می‌توانند با ورود به سايت مربوطه، كتاب‌های مختلفی كه با موضوعات سلامت محور در سايت بارگذاری شده را دانلود و يا بلوتوث كنند.
مديركل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در ادامه سخنان خود افزود: مقوله ديگری كه در اين دوره از نمايشگاه قرآن معرفی شده سامانه بازی آنلاين سلامت است كه با محوريت مسائل مرتبط با حوزه سلامت و برای سنين مختلف طراحی شده است.
تقديسی عنوان كرد: همچنين بانك جامعه فيلم سلامت نيز برای بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در نظر گرفته شده است كه افراد می‌توانند فيلم‌های مختلف سلامت محور را دانلود و از آن بهره بگيرند.
وی در بخش پايانی سخنان خود گفت: غرفه سبك زندگی سالم نه تنها به معرفی سايت‌های مرتبط با اين حوزه پرداخته بلكه مشاوره و راهنمايی به مراجعان كنندكان را نيز در دستور كار قرار داده و زمينه‌های را به منظور ارتقای سبك زندگی سالم فراهم كرده است.
گفتنی است: بيست و يكمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم از تاريخ 19 تيرماه سال‌جاری تا پايان ماه مبارك رمضان از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای بزرگ تهران برگزار می‌شود.
captcha