حلقه‌های شجره طیبه صالحین در بصریت‌افزایی افراد مؤثر هستند
کد خبر: 3454829
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۴
جعفری:

حلقه‌های شجره طیبه صالحین در بصریت‌افزایی افراد مؤثر هستند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه کوهبنان گفت: یکی از برکات بسیج، تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین با حضور جوانان و نوجوانان است که در راستای معرفت‌افزایی و بصریت‌افزایی مؤثر هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام‌جمعه کوهبنان در خطبه های نماز جمعه کوهبنان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی بر اساس آیات نورانی قران کریم گفت: ای انسان‌ها! تقوای الهی داشته باشید و به‌سوی خدای بزرگ وسیله‌ای انتخاب و در راه خدا جهاد کنید که وسیله فلاح و رستگاری شما است.
وی افزود: پرداخت زکات مایه پاکیزگی مال و ثروت، تطهیر و پاکیزگی انسان و در حقیقت راه نجات انسان از گرفتاری‌ها است که مؤمنان باید به این مهم توجه داشته باشند چون حکم زکات در حقیقت حکم حکومتی است.
امام‌جمعه کوهبنان بیان کرد: هشتم ماه صفر سالروز وفات حضرت سلمان یکی از یاران پیامبر اعظم (ص) و از یاران صدیق امامت و ولایت است که در سال 36 هجری در شهر مدائن موفق شد دین اسلام را برگزیند در حالیکه در این مسیر سختی‌های فراوانی را متحمل شد.
وی افزود: ایمان راسخ و محکم سلمان فارسی سبب شد که محبوب نبی مکرم اسلام (ص)، ائمه اطهار(ع) و مسلمین باشد به‌گونه‌ای که خطاب شد سلمان از ما اهل بیت است.
جعفری به سالروز شهادت عمار اشاره و اظهار کرد: عمار در سن 90 سالگی در سال 37 هجری در جنگ صفین به شهادت رسید درحالیکه پیامبر مژده شهادت او را به دست قومی طاغی داده بود، لذا وقتی حضرت علی(ع) خبر شهادت عمار را فهمیدند بالای سرش حاضر شدند درحالیکه محزون بودند.
اما‌م‌جمعه کوهبنان به پنجم آذرماه، سالروز تشکیل بسیج به فرمان حکیمانه امام(ره) اشاره کرد و گفت: تشکیل بسیج از جمله اندیشه‌های ناب امام(ره) بود که هر چه از تاریخ تشکیل این نهاد مقدس و مردمی می‌گذرد به حقیقت و اهمیت این دستور بیشتر پی می‌بریم.
وی تصریح کرد: فرهنگ بسیج مورد تأکید امام(ره) و مقام معظم رهبری است، لذا همه باید با فرهنگ ولایت‌پذیری، عبادت و پرهیزکاری، کار و تلاش خستگی‌ناپذیر بیشتر مأنوس و آشنا شوند.
وی ادامه داد: یکی از برکات بسیج تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین با حضور جوانان و نوجوانان است که در راستای معرفت‌افزایی و بصریت‌افزایی مؤثر هستند.
امام‌جمعه کوهبنان گفت: جامعه اسلامی باید برای همه افراد امنیت و آسایش داشته باشد و هیچ‌کس تحت هیچ شرایطی حق ندارد امنیت دیگران را سلب کند و آرامش مردم را به مخاطره بیندازد.
وی افزود: بنابراین نیروی انتظامی با افرادی که تحت هر شرایطی و به هر شکلی برای مردم مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قاطع می‌کند.
اما‌م‌جمعه کوهبنان اظهار کرد: در حالی که هنوز برخی مسئولان و دست‌اندرکاران می‌دانند که باید جلوی فساد و فحشا و بعضی شبکه‌های اجتماعی را بگیرند با اهمال و سهل‌انگاری و یا انفعال برخورد می‌کنند اما موضع قاطع پلیس را شاهد هستیم.

captcha