فعاليت‌ قرآني بدون برنامه‌ريزي علمي و فكري نتيجه‌بخش نيست/ مساجد و حسينيه‌ها خالي از فعاليت‌هاي قرآني
کد خبر: 3470333
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

فعاليت‌ قرآني بدون برنامه‌ريزي علمي و فكري نتيجه‌بخش نيست/ مساجد و حسينيه‌ها خالي از فعاليت‌هاي قرآني

گروه فعاليت‌هاي قرآني: حميد چناني با بيان اينكه وجود كاستي‌ها در برنامه‌هاي قرآني به دليل نبود برنامه ريزي‌هاي علمی و فکری در زمینه دینی وو قرآني است، گفت: مساجد و حسينيه‌ها خالي از فعاليت‌هاي قرآني هستند.

حمید چنانی، حافظ کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: تاکنون پیرامون کاهش محافل و مجالس قرآنی بسیار سخن گفته‌ایم اما نتیجه‌بخش نبوده است؛ این وضعیت باعث مأیوس شدن فعالان قرآني شده است.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی اولین قشری که از آن آسیب می‌پذیرد قرآنیان هستند، گفت: کار علمی و فکری در سازمان‌ها و ادارات در زمینه دینی صورت نمی‌‌گیرد و به همین دلیل این مشکلات و کمبودها رخ می‌دهد.

چنانی با اشاره به اینکه توجه به وجه قرآنی اندک شد و تنها مؤسسات قرآنی در سطح كودكان مشغول به ارائه آموزش‌های قرآنی هستند، ادامه داد: ویژگی‌های مثبت برگزاری محافل قرآنی ایجاد انگیزه، حفظ فضای قرآنی و توجیح افکار عمومی است البته بايد گفت كه محافل قرآنی به نوعی وسیله‌ای برای دستیابی به اهداف متعالي قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مردم در انجام فعالیت‌های قرآنی گفت: مردم متأسفانه در این میان نقشی ندارند و در مساجد و حسینیه‌ها فعالیت قرآنی به چشم نمی‌خورد.

چنانی خاطرنشان کرد: همکاری مردم و مسئولان، تجدید نظر در برنامه‌ریزی‌ها، ثبت آمار هر ساله از فعالیت‌های قرآنی و مقایسه آنها با یکدیگر به منظور برطرف کردن نواقص و کاستی‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان در این زمینه انجام داد.

وی گفت: آنچه از موفقیت نخبگان قرآنی استان در میادین مختلف مشاهده می‌شود تلاش خودجوش است که به ثمر نشسته است.

چنانی افزود: برنامه‌های قرآنی در مناطق محدودی از استان فعالیت دارد و متأسفانه شاهد برگزاری مسابقات قرآنی عمومی نیستیم و اتفاقات قرآنی در حد اجرای دستورالعمل‌های اداری پایین آمده است.

حافظ کل قرآن کریم بیان کرد. استان خوزستان نیازمند برخورداری از دارالقرآن مرکزی است تا امور قرآنی را در تمام استان ساماندهی کند.

captcha