نذورات مردمي به محافل قرآن هدايت شود/ تدوين سلسله مراتبي جلسات قرآني
کد خبر: 3473161
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
عدنان موسوي:

نذورات مردمي به محافل قرآن هدايت شود/ تدوين سلسله مراتبي جلسات قرآني

گروه فعاليت‌هاي قرآني: فعال قرآني استان خوزستان با بيان اينكه هدايت نذورات مردمي به‌سوي برگزاري جلسات و محافل قرآن كريم باعث رونق هميشگي خواهد بود، گفت: دسته‌بندي جلسات قرآني از مبتدي تا تخصصي ضروري است.

سیدعدنان موسوی، فعال قرآنی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: اقدامات مربوط به ترويج مفاهيم و معارف قرآني بايد از سوي مردم و مسئولان به‌صورت همزمان انجام گيرد. وظیفه مسئولان تکریم قرآن و قرآنیان است.

موسوی با اشاره به اینکه جلسات قرآنی برای برخورداری از رونق و استقبال باید به دسته‌های مختلف تقسیم‌بندی شود، افزود: تدوین جلسات قرآنی از مبتدی تا تخصصی باعث می‌شود که مردم از جلسات قرآنی خسته و دل‌زده نشود. برخی به دنبال حضور در جلسات قرآنی و شنیدن صوت آیات خداوند هستند. اما برخی دیگر قرآن را به صورت حرفه‌ای پیگیری و در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و به دنبال آموزش‌های تخصصی هستند. بنابراین اگر جلسات قرآنی بر اساس مخاطبان تقسیم‌بندی شود استقبال از آن‌ها بیشتر خواهد شد و هیچ وقت نیز ما مشکل کمبود جلسات را نخواهیم داشت چراکه مردم خواستار برگزاری آن‌ها خواهند بود.

این فعال قرآنی تصریح کرد: حضور قاریان قرآن کریم در جلسات به‌صورت منظم و متداوم ضروری است و این موضوع باعث جذب مردم به این‌گونه جلسات خواهد شد و با ایجاد این اتفاق تأثیرگذاری جلسات بر مردم بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی جامعه قرآنی در استان خوزستان می‌توان این انتظار را داشت که جلسات آموزشی با حضور اساتید سراسر کشور برگزار شود، گفت: وظیفه مردم در این میان پیشتیبانی معنوی و مادی است. مردم می‌توانند نذورات خود را در مراسم و مجالس مختلف به سمت قرآن کریم هدایت کنند. ایجاد محافل قرآنی و قرائت قرآن کریم در مناسبت‌های گوناگون جشن و گرامیداشت عزای ائمه(ع) می‌تواند در این امر و گسترش جلسات قرآنی تأثیرگذار باشد.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط فعالیت‌های قرآنی در استان در سطح متوسط قرار دارد و نمی‌توان گفت خیلی نامطلوب است، افزود: اما تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم. کسب رتبه نخست قاسم مقدمی در بیست و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نشان داد که استان خوزستان توانایی استعداد کسب رتبه‌های برتر بین‌المللی را دارد. بنابراین باید از حضور برترین‌های قرآنی در استان استفاده شود.

captcha