لازمه كار 2 برابري در عرصه قرآني/ متوليان قرآني نگاه اداري نداشته باشند
کد خبر: 3473780
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

لازمه كار 2 برابري در عرصه قرآني/ متوليان قرآني نگاه اداري نداشته باشند

گروه فعاليت‌هاي قرآني: مدیرعامل جامعه قرآنی رامشیر و فعال قرآنی خوزستان با بيان اينكه براي نگه‌داشتن جوانان و نوجوانان از توطئه شيطان بايد در عرصه قرآن كريم به كار دو برابري پرداخته شود، گفت: متولیان قرآنی به‌صورت اداری به عرصه قرآني نگاه نكنند.

محمود حمیداوی، مدیرعامل جامعه قرآنی رامشیر و فعال قرآنی خوزستان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: استان خوزستان داراي نخبگان قرآني بسياري است كه توانسته‌اند در عرصه‌هاي بين‌المللي به موفقيت‌هاي چشم‌گيري دست پيدا كنند.

وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي قرآني در هر سطح و موقعيت بايد از مكاني واحد براي اجرا و برنامه‌ريزي برخوردار شود، افزود: اكنون ما در اهواز به‌عنوان مرکز استان شاهد وجود مكاني ویژه تاليان، قاريان و حافظان قرآن كريم نیستيم.

حميداوي تصريح كرد: راه‌اندازي جامعه قرآني في‌نفسه در شهرهاي استان اتفاقي خوب است و اگر بنا است در اين جامعه شرايط برای حضور فعالان قرآنی، استعدادهاي جديد و برنامه‌ریزی مدون مهيا شود بسيار مطلوب است اما اگر بناست قرار باشد كه فقط در حد يك نام باشد، قطعاً نامطلوب خواهد بود.

اين فعال قرآني در ادامه سخنان خود در این زمینه با اشاره به سردرگمی فعالان قرآنی در استان گفت: در خوزستان محل ارجاعی که از کارهای قرآنی حمایت کند وجود ندارد و همه در فضای اداری قرار دارند.

وی گفت: برخی در زمینه قرآنی فقط در فضای اداری کار می‌کنند، مگر زمانی که ما در خانه خود هستیم شیطان هم در خانه خود است يا وقتی در خانه خود خوابیدیم ماهواره‌ نیز خاموش است؟ برای جبران این اتفاق و نگهداري جوانانمان در برابر توطئه شيطان باید دو برابر کار شود اما متأسفانه شاهد اين كار دوبرابري نيز نيستيم. اگر بنابر این باشد که متولیان قرآنی به صورت اداری به این عرصه نگاه داشته باشند نامطلوب است و باید جامعه قرآنی در این ارتباط اندیشه کند.

حمیداوی عنوان کرد: ما در استان با مشكل تهيه ابزارهاي قراني مواجه هستيم؛ قرآن كريم باعث ترمیم روحیه انسان‌ها مي‌شود و ما شاهد هستيم اگر برخي از محصولات قرآني را بخواهيم تهيه كنيم وجود ندارد و باید سفارش آن را به تهران دهیم.

این فعال قرآنی گفت: مبانی اصلی فعالیت‌های قرآنی در استان باید اصلاح شود و باید در این زمینه همفکری صورت گیرد؛ البته همفکری فعالان قرآنی حمایت مالی مسئولان را می‌طلبد كه جامعه قرآنی در این میان باید وارد شود.

captcha