تدوين ايده‌هاي جديد و تأكيد بر مفاهيم قرآني؛ راهكار جذب عموم به فعاليت‌هاي قرآني
کد خبر: 3480969
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

تدوين ايده‌هاي جديد و تأكيد بر مفاهيم قرآني؛ راهكار جذب عموم به فعاليت‌هاي قرآني

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرتضی حیدری آل‌کثیر با بيان اينكه تدوين ايده‌هاي جديد و تاكيد بر مفاهيم قرآني در جلسات قرآني در جذب عموم مردم به اين امور تاثيرگذار خواهد بود، گفت: تشكيل كارگروه‌های مردمي با ايده‌ها و افكار قرآني به منظور تشكيل جلسات قرآنی در عمل مثمرثمرتر خواهد بود.

مرتضی حیدری آل‌کثیر، شاعر و مداح اهل‌بيت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با تأکید بر آیه «إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند(11/رعد)» اظهار کرد: نتایج مطلوب در عرصه قرآنی به دلیل همان عدم تغییری است که در ما به وجود نیامده است.

وی با بيان اينكه تاكيد بر اخلاق قرآني و نهادينه‌سازي آن باید مورد توجه بيشتري قرار گيرد، گفت: وقتی که مردم از قرآنیان کم‌کاری می‌بینند دليلي می‌شود براي آنكه اتفاقات مطلوب در عرصه قرآنی رخ ندهد.

حيدري آل‌كثير عنوان كرد: همچنین نبود نشست‌های تخصصی قرآني که با ابزارهاي نوين مخاطبان را جذب کند از دیگر عواملی که ما را از دستیابی به موفقيت در امور قرآنی بازداشته است؛ به دلیل آنکه برگزارکنندگان جلسات هفتگی و محافل قرآني با فکر و ایده جدید اقدام به برپایی جلسات نمی‌کنند شیوه اين جلسات تکراری به نظر می‌رسد و با استقبال مواجه نمی‌شود.

استفاده از هنرهاي قرآني در جلسات

اين شاعر مذهبي خوزستاني با تاكيد بر اينكه طراحی راهکارها و ايده‌هاي جديد به گونه‌ای جذاب مي‌تواند در جذب مخاطبان قرآني تاثيرگذار باشد، گفت: در اين عرصه مي‌تواند از تركيب چند هنر همچون ادبیات و تواشیح استفاده كرد.

لزوم توجه به مفاهيم قرآني

وي افزود: یکی از نقایص مهم در جلسات قرآنی عدم توجه به مفاهیم و تفاسیر قرآن کریم است. در استان خوزستان قاریان و آهنگسازان تواشیح خوبی داریم اما بر عمق موضوعات قرآنی کار نشده است چراكه جلسات و فضاهای قرآني وجود ندارد تا خوراك فکری قرآنی را به شنوندگان ارائه دهد و اوقات فراغت مردم به خوبی پر شود.

حيدري آل‌كثير گفت: با حضور مردم در محافل انس با قرآن كه با تفسیر آيات همراه است تاثیر بسياري خواهد داشت. همچنين فضای آموزش و پرورش نيز باید بر این امور اهتمام بیشتری داشته باشد.

وي بيان كرد: با توجه به آنکه نتیجه چندان مطلوبی از برگزاری برنامه‌های قرآنی از سوی نهادهای دولتی با بودجه‌های مناسب مشاهده نمی‌شود، باید گفت: برگزاری برنامه‌های قرآنی از سوی مردم و مساجد بسیار نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.

شاعر اهل‌بيت(ع) تصريح كرد: تشكيل كارگروه‌های مردمي با ايده‌ها و افكار قرآني به منظور تشكيل جلسات قرآنی در عمل مثمرثمرتر خواهد بود.

captcha