برنامه مسجد ویرجینیا برای عیادت از بیماران تنها
کد خبر: 3524572
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

برنامه مسجد ویرجینیا برای عیادت از بیماران تنها

گروه بین‌الملل: یکی از متولیان مسجد «دارالحجره» در ایالت ویرجینیای آمریکا برنامه‌ای را برای عیادت از بیماران بیمارستان‌ها به اجرا گذاشته است.

برنامه مسجد ویرجینیا برای عیادت از بیماران تنها
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Cognitioner.com»، علیا حامد، دانشجوی مسلمان فلسطینی‌تبار و یکی از اعضای مسجد «دارالحجره» داوطلبانی را گرد هم آورده تا از بیمارانی که تنها بوده و خانواده و دوستی ندارند، عیادت کرده و تسکینی برای آلام آن‌ها باشند.
علیا حامد گفت: کسانی هستند که به آمریکا آمده و کسی را ندارند و تنها بودن در بیمارستان باعث می‌شود حتی یک بیماری کوچک برایشان مشکل بزرگی محسوب شود.
وی افزود: این اتفاق برای من افتاده است، وقتی برای تحصیل به آمریکا آمدم دچار سنگ کلیه و مجبور به عمل جراحی شدم، درحالی‌که تنها بودم و احتیاج به کمک داشتم، بسیاری از مردم هستند که در آمریکا مانند من کسی را ندارند.
حامد گفت: پیدا کردن داوطلب برای این کار سخت است، اما تیم او مصمم‌اند این برنامه را ادامه دهند زیرا اجر معنوی زیادی برایشان در بر دارد.
وی اولین بار در سال 2009 این برنامه را از سوی مسجد طراحی کرد که طی آن ملاقات‌کنندگانی را برای بیمارانِ تنها به بیمارستان فرستاد.
بیش از 30 نفر در اولین سال اجرای این برنامه داوطلب شدند.
جهری عبدالمالک، امام جماعت مسجد در این باره گفت: بسیاری از مواقع فکر می‌کنیم کسانی که برای عیادت از بیمارانِ تنها می‌روند برای آن‌ها هدیه‌ای می‌برند، اینکه کسی به یک بیمار تنها هدیه‌ای بدهد یا نه، بین خود و خدایش است، اما مهم روحیه‌ای است که با عیادت از یک بیمار بی‌کس و تنها به او هدیه داده می‌شود.
captcha