نصب برند «به رسم شهیدان»؛ در فضاهای شهری مشهد
کد خبر: 3530938
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

نصب برند «به رسم شهیدان»؛ در فضاهای شهری مشهد

گروه هنر: قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: از ابتدای این هفته فضاسازی شهری را با برند «به رسم شهیدان» و در قالب اولاپ، بیلبورد و پرده‌های عرضی شامل توصیه‌های شهدا خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جعفر رئیسیان‌زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، شب گذشته، 27 شهریورماه در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست»، اظهار کرد: ویژه برنامه‌هایی که برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده در قالب هشت بسته است.
وی ادامه داد: سیاست محتوایی و پشتیبانی‌ کننده تمام این برنامه‌ها بر اساس دو محور ترویج سبک و سیره زندگی شهدا و نشان دادن جلوه‌هایی از مشارکت اجتماعی مردم در زمان جنگ برنامه‌ریزی شده است.
رئیسیان‌زاده با بیان اینکه نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» دارای بخش‌های متعددی است، اضافه کرد: بخش‌های «بچه‌های انقلاب»، «غرفه سبک زندگی شهدا»، «سالن لشکر 77 پیروز ثامن الائمه(ع)»، «سالن نیروی انتظامی خراسان رضوی»، غرفه «یگان ویژه»، غرفه «معرفی لشکر 28 روح ا... در دوران دفاع مقدس» و... از جمله بخش‌های این نمایشگاه محسوب می‌شود. 
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنين در بخش دیگری از نمایشگاه جلوه‌هایی از ایستادگی سرداران خراسانی در قالب نقاشی پاناروما و نمایش کلیپ‌های دفاع مقدس بر پرده آب که اقدامی تکنیکال است به تصویر درآمده‌اند.
وی افزود: سینما دفاع، راهیان‌نور، رادیو نمایشگاه، پشتیبانی جنگ و اعزام، استودیوی نمایشگاه، حرم شهدای گمنام، ترسیم صحنه‌های نبرد و جلوه‌های ایثار و پیروزی از سایر بخش‌های این نمایشگاه است.
رئیسیان‌زاده تاکید کرد: در این نمایشگاه که از ۲۷ شهریورماه به مدت ده روز در بوستان کوهسنگی و از ساعت 16 تا 23 دائر است؛ هر شب نمایشی تحت عنوان «رسم شهیدان» به اجرا درخواهد آمد.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به نمایش آئینی در این نمایشگاه، اظهار کرد: در این نمایش رزمنده‌ای را نشان می‌دهد که در دوران دفاع مقدس دارای یک فرزند یک ساله بوده که در جنگ مجروح می‌شود و زمان برگشت او از جنگ همزمان با اعزام فرزندش به عنوان مدافع حرم به سوریه می‌شود، در این نمایش سعی شده ارتباطی بین دفاع مقدس و مدافعان حرم ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: شهربازی مقاومت در فرهنگسرای کودک ویژه کودکان 8 تا 13 سال نیز در حاشیه این نمایشگاه با محوریت آشنایی کودکان با اتفاقات انقلاب و دفاع مقدس نیز دائر خواهد بود.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه در نمایشگاه «دفاع همچنان باقیست» ۶۰ غرفه وجود دارد، افزود: اما ۲۵ غرفه محتوایی است.
نصب برند «به رسم شهیدان»؛ در فضاهای شهری مشهد
رئیسیان‌زاده با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: از ابتدا این هفته فضاسازی شهری را با برند «به رسم شهیدان» و در قالب اولاپ و بیلبورد، پرده‌های عرضی شامل توصیه‌های شهدا را خواهیم داشت.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد افزود: همچنین در این هفته برنامه سینما محله تدارک دیده شده که در تمام مراکز فرهنگسراها فیلم‌های دفاع مقدس به نمایش در خواهد آمد که در مجموع ۱۴ فیلم خواهد بود.
وی ادامه داد: به نمایش درآوردن نمادی از جنگ دفاع مقدس برنامه‌ای دیگر است که هر منطقه‌ باید حداقل دو جنگ را برگزار کند که در مجموع ۲۶ جنگ را شاهد خواهیم بود.
رئیسیان‌زاده تاکید کرد: روایت‌گری و پشتیبانی جنگ بانوان فعال نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس محسوب می‌شود که این بانوان فعال به دبیرستان‌ها اعزام شده و برای دانش آموزان روایت‌گری می‌کنند.
قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ابراز کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته می‌توان به «میثاق با شهدا» توسط شهروندان مشهدی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی اشاره کرد به گونه‌ای که هر منطقه باید حداقل دو ایستگاه را با نام و یاد شهدا احیا کند که بهره‌برداری و نگه‌داری از آن بر عهده خود شهروندان است.
وی تصریح کرد: همچنین در طول هفته دفاع مقدس برنامه تئاتر و سرود در مناطق پرتردد تدارک دیده شده که به همت فرهنگسرای انتظار و گروه‌های مردمی برگزار می‌شود.
captcha