جلسه اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی برای بحران حلب
کد خبر: 3535488
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

جلسه اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی برای بحران حلب

گروه بین‌الملل: سازمان همکاری‌های اسلامی با صدور بیانیه‌ای خواستار برگزاری جلسه اضطراری به‌منظور بحث در مورد بحران وضعیت انسانی در حلب، پایتخت سوریه شد.

جلسه اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی برای بحران حلب
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «البوابه»، به‌دنبال اعلام پایان آتش‌بس توسط دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با حمایت واشنگتن و مسکو، شمار کشته‌شدگان در حملات به شدت در حلب افزایش یافته است که سازمان همکاری‌های اسلامی دیروز دوشنبه، 12 مهرماه با صدور بیانیه‌ای خواستار جلسه اضطراری برای حل این بحران شد.
سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد: کمیته اجرای این سازمان روز یکشنبه آینده، 18 مهر جلسه فوق‌العاده در سطح نمایندگان کشورهای عضو برای بررسی اوضاع انسانی نابسامان در شهر حلب سوریه برگزار خواهد کرد.
در این بیانیه همچنین گفته شد که قرار است این سازمان پس از انجام جلسه مذکور بیانیه پایانی صادر کند.
استفان اوبرین، رئیس امدادرسانی سازمان ملل متحد هفته پیش هشدار داد برخلاف آنچه که در طول شش سال جنگ در سوریه دیده شده است، حلب با فاجعه انسانی مواجه است.
وی گفت: سوریه در حال قتل و خونریزی است و همه ما فریاد کمک مردم در حال مرگ آن را می‌شنویم.
سازمان غیردولتی دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است از آغاز جنگ سوریه در مارس 2011، بیش از 290 هزار نفر کشته شده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه ـ که شبکه گسترده‌ای از منابع نظامی، غیرنظامی و پزشکی را در سراسر سوریه در اختیار دارد ـ در آمار قبلی خود در تاریخ 26 مه، شمار کشته‌های این جنگ ویرانگر را که ادامه دارد؛ بیش از 282 هزار و 283 نفر اعلام کرده بود. این سازمان غیردولتی در آمار جدید خود اعلام کرد که از اواخر مه تا 31 ژوئیه شمار کشته‌ها به 292 هزار و 817 نفر  از جمله 84 هزار و 472 غیرنظامی که در بین آن‌ها 14 هزار و 711 کودک وجود دارد؛ رسیده است.
captcha