توسعه مسجد ویرجینیا به تعویق افتاد
کد خبر: 3567091
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

توسعه مسجد ویرجینیا به تعویق افتاد

گروه بین‌الملل: کمیته برنامه‌ریزی شهری ایالت ویرجینیا درخواست توسعه مسجد منطقه «اسپوت‌سیلوانیا کانتی» ایالت «ویرجینیا» وابسته به مرکز اسلامی «فردریکسبورگ» را به تعویق انداخت.

در حال ادیت//تعویق درخواست توسعه مرکز اسلامی ویرجینیا آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اینا، ساختمان مسجد منطقه «اسپوت‌سیلوانیا کانتی» ایالت «ویرجینیا» 16 سال پیش تأسیس شده است و به علت کمبود فضا برای برپایی نماز همچنین ترافیک و نبود پارکینگ، مرکز اسلامی «فردریکسبورگ» درخواست توسعه این مسجد را به کمیته برنامه‌ریزی شهری، ارائه کرد.
رهبران جامعه مسلمان این منطقه امید دارند که ساختمان این مسجد را توسعه دهند و پارکینگی مخصوص آن نیز بسازند؛ این مرکز مساحت لازم برای انجام کارهای توسعه و گسترش را دارد ولی با این حال، زمینی که قرار است کار ساخت و ساز برآن انجام شود، منتظر تصمیم کمیته برنامه‌ریزی شهری این منطقه است تا مشخص شود آیا این درخواست رد می‌شود یا تأیید.
متولیان مسجد، نوامبر سال 2015 پیشنهاد داده بودند که این مسجد را به منطقه دیگری منتقل کنند تا جای کافی برای برپایی نماز وجود داشته باشد ولی اهالی این منطقه به شدت با این پیشنهاد مخالفت کردند.
سامر شلبی، یکی از متولیان مسجد گفت: درخواست مجوز توسعه این مسجد یک ماه پیش به این کمیته ارائه شده است ولی تا الان تصمیم نهایی مبنی بر تأیید یا رد آن را دریافت نکرده‌ایم.
سال گذشته اهالی این منطقه با تأسیس نمازخانه دیگری در این منطقه مخالفت کردند زیرا ترافیک حاصل از نماز جمعه در منطقه بسیار شدید است و رفت و آمد را برای دیگر اهالی سخت می‌کند.
لازم به ذکر است، برخی از پروژه‌های جامعه مسلمانان آمریکا که رنگ و بوی دینی دارد، اغلب با مخالفت‌هایی مواجه می‌شود گاه با امضاهای جمع‌آوری شده توسط ساکنان آن منطقه و گاه از سوی مسئولان آمریکایی خود مناطق و این امر با انتشار بیشتر گفتمان ضد اسلام شدت یافته است. با وجود کم بودن مساجد و نمازخانه‌ها در مقایسه با تعداد مسلمانان آمریکا، این کشور اخیرا شاهد موج بی‌سابقه‌ای از پدیده اسلام‌هراسی و جنایت‌های ناشی از دشمنی و تنفر از اسلام است، همچنین از 11 سپتامبر سیاه سال 2001 دفاتر شورای روابط اسلامی آمریکا، در سطح ملی حملات متعددی به مراکز اسلامی، نمازخانه‌ها و مساجد را ثبت کرده‌اند که این رقم پس از انتخابات دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا افزایش یافت.
captcha