قانون ضد مهاجرتی ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد
کد خبر: 3570166
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
استاد ایرانی دانشگاه زیمبابوه:

قانون ضد مهاجرتی ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد

گروه بین‌الملل: حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی جهانگیری با بیان این‌که قانون ضد مهاجرتی ترامپ به ضرر آمریکا است، گفت: این قانون چهره واقعی آمریکا و شعارهای دروغین در دفاع از حقوق بشر را به جهانیان نشان داد.

قانون ضد مهاجرتی ترامپ چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی جهانگیری، استاد مدعو کرسی اسلام‌شناسی دانشگاه «حراره» زیمبابوه و مبلغ دینی بین‌المللی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص قانون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع کشور ایران و شش کشور دیگر سودان، سومالی، سوریه، عراق، لیبی و یمن به آمریکا، به طرح دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداخت.
وی در ابتدا گفت: طرح جدید ممنوعیت ورود اتباع چند کشور به سرزمین ایالات متحده آمریکا، نشان داد که جریان حاکم امروز کاخ سفید، ادعاهای واهی و دروغین دارد و شعارهای حقوق بشری در دفاع از حقوق جهانیان و مبارزه با اقدامات نژادپرستانه کاملا یک ادعاست و خود آمریکا سردمدار اقدامات نژادپرستانه بوده و علیه حقوق بشر عمل می‌کند.
جهانگیری در ادامه افزود: پس از مطرح‌شدن دستور ترامپ، اقدامات اسلام‌ستیزانه به شدت افزایش یافت و منجر به آتش کشیده‌شدن چند مسجد در ایالات‌ متحده و مسجدی در «کِبِک» کانادا شد. با توجه به سابقه دیرینه سران این کشور در ایجاد اسلام‌هراسی این طرح نیز پیش‌نوشته‌ای برای دامن‌زدن به اسلام‌هراسی و فتنه تروریسم محسوب می‌شود.
وی گفت: بهانه مضحک آن‌ها برای مبازره با تروریسم نه تنها پای گروه‌های تروریستی را به آن کشور قطع نمی‌کند؛ بلکه باید منتظر حملات گسترده‌تر از سوی نیروهای افراطی در کشور خود و جهان نیز باشند؛ زیرا در لیست مطرح‌شده نام کشور‌هایی که حامی افراط‌گرایی هستند از جمله عربستان سعودی ذکر نشده است و این سیاست غلط بر رشد تروریسم می‌افزاید و به ضرر خودشان است.
جهانگیری که به عنوان یک مبلغ دینی بین‌المللی در بسیاری از کشورها از غرب تا شرق جهان حضور داشته است، تأکید کرد: بیشتر کشورهای جهان، ایران را کشوری صلح‌دوست قلمداد می‌کنند و واکنش‌های اولیه مردم جهان به‌خصوص مردم آمریکا علیه این اتهامات و اقدامات و دفاع از ایرانیان مهر تأییدی بر این مدعی است. تا جایی که حتی برخی یهودیان این کشور اذعان داشتند جان خود را مدیون پزشکان حازق ایرانی هستند و چون خودشان تجربه چنین رفتارهای نژادپرستانه را داشته‌اند، موافق اجرایی‌شدن این طرح نیستند، آنان حمایت خود را از ایرانیان اعلام کردند.
به اعتقاد وی، میزان بالای حامیان و دوستداران ایران در سراسر جهان با حضور در اجتماعات مختلف و شبکه‌های مجازی ضربه محکمی بر طبل رسوایی ترامپ کوبید و مدعیان حقوق بشر در آمریکا این حقیقت را باید آویزه گوش خود کنند که ایرانیان مهاجر و مقیم، قشر فاخر و مهمی حساب می‌شوند که خروج آن‌ها در رکود اقتصادی، سیاست، فرهنگ، بهداشت و مسائل مهم دیگر آن کشور نقشی اساسی ایفا می‌کند.
لازم به ذکر است، یحیی جهانگیری علاوه بر سابقه تدریس به عنوان استاد جامعة المصطفی(ص) العالمیه و جامعة الزهرا(س)، عضو مشاور مرکز بین‌المللی «گفتمان صلح اسلامی» در سوئد و مشاور مذهبی شرکت «حلال سیلکرود» در ژاپن نیز هست.
خبرنگار: روح‌انگیز انوشی
captcha