معلمی، هنری وصف‌ناشدنی و فراقیمت است
کد خبر: 3595652
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳

معلمی، هنری وصف‌ناشدنی و فراقیمت است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: معلمی یک شغل نیست؛ بلکه هنری وصف‌ناشدنی و فراقیمت است که با روح، فکر و ذهن انسان‌ها در ارتباط است و نمی‌توان نرخی برای آن در نظر گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان 12 اردیبهشت‌ماه در دیدار با فرهنگیان استان، گفت: شهید مطهری ابرمردی بود که حضرت امام(ره) از وی به عنوان پاره تن خود یاد کرد و مطالعه آثار ارزشمند ایشان را به همه جوانان توصیه فرمود.
وی در ادامه معلمی را شغل انبیاء و اولیای الهی عنوان کرد و افزود: معلمی یک شغل نیست؛ بلکه هنری وصف‌ناشدنی و فراقیمت است که با روح، فکر و ذهن انسان‌ها در ارتباط است و نمی‌توان نرخی برای آن در نظر گرفت.
امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: معلم روح انسان را احیا می‌کند و جامعه بشری را از جهل نجات می‌دهد؛ معلمان انسان را از فرش به عرش می‌برند و آنچه انسان ارزش و کرامت نفس پیدا می‌کند، از وجود با ارزش معلم است.
وی ادامه داد: ارزش کار معلم با مادیات قابل سنجش نیست، نمی‌توان برایش نرخ گذاری کرد. اگر معلمی جنبه مادی پیدا کند، پس باید مانند کالاهای قیمتی دیگر، مزه و حجم و وزن برای آن قائل بود.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه هنر محبت و مهربانی و دلدادگی است؛ رابطه بین شاگرد و معلم زیباترین و عاطفی ترین رابطه است، اما اگر آموزه‌ها خشک و کلاسیک شود، از آن به شغل تعبیر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: جامعه‌ای موفق و پیروز است که قدردان اندیشه و تلاش بی‌بدیل معلمان خود باشد و ارزش و جایگاه علم و علم اندوزی را درک کند.
معلمی؛ هنری وصف‌ناشدنی و فراقیمت است

معلمی؛ هنری وصف‌ناشدنی و فراقیمت است
captcha