تلاوت زیبای آیات قرآن در قلب انسان نفوذ می‌کند
کد خبر: 3622427
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
خرمیان:

تلاوت زیبای آیات قرآن در قلب انسان نفوذ می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ایران اسلامی عنایت فرموده، همین صوت قرآن است، گفت: زیبا تلاوت کردن قرآن موضوعیت دارد و در قلب‌ها نفوذ می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، محمدرضا خرمیان از قاریان بین‌المللی کشورمان در برنامه «راه ‌نشان» گفت: هدایت بر دو نوع است؛‌ یکی ارائةالطریق است، یعنی زمانی یک فردی از شما نشانی سازمان و صدا و سیما را می‌پرسد و می‌گوید صدا و سیما کجاست و شما نیز در پاسخ می‌گویید از خیابان ولیعصر(عج) باید بروی حال او برود یا نرود شما راه به او نشان داده‌اید و دیگر کاری با او ندارید. یک زمانی هم هست که شما به آن فرد می‌گویید اتفاقاً من هم می‌خواهم به صدا و سیما برم و او را سوار ماشینتان می‌کنید که در اینجا می‌گویند: «ایصالٌ الی المطلوب» این دیگر خیلی خوب است.
وی اظهار داشت: حضرت علی(ع) در یک حدیثی می‌فرمایند که «ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ»؛ هر کسی با این قرآن نشست و برخاست کند و با قرآن محشور شود، یک چیزی به آن اضافه می‌شود و یک چیزی از او کم می‌شود؛ «زِیادَةٍ فی هُدًی»؛ آنچه که به او اضافه می‌شود هدایت است و خداوند راه را جلوی روی او می‌گشاید و چشمانش را باز می‌کند «اَو نُفصانِ مِن عَمًی»؛ آنچه که از او کم می‌شود همان ظلالت و گمراهی و کوری است.
خرمیان درباره نحوه مواجهه دیگر کشورها با یک قاری بین‌المللی قرآن کریم از ایران گفت: خدا را شاکرم که از زمان قبل از انقلاب در مسیر قرآن قرار گرفته‌ام و این برکت قرآن بوده که ما را حفظ کرده و در مسیر دین قرار داده است.
این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند به ایران اسلامی عنایت فرموده، همین صوت قرآن است که قاریان ایرانی که به خارج از کشور سفر می‌کنند به لهجه عربی قرآن می‌خوانند و باورشان نمی‌شود که یک فرد ایرانی ‌بتواند قرآنی که به زبان عربی نازل شده است به این خوبی تلاوت کند؛ چرا که زبان مادری ما زبان فارسی است.
وی گفت: بنده به بیش از 100 کشور سفر کرده‌ام، قاره آفریقا بیش از 50 کشور دارد و بنده به بیش از 30 کشور آفریقایی رفته‌ام در هیچ کدام از این کشورها همانند ایران، قاری قرآن ندارند.
خرمیان با بیان اینکه صوت قرآن جاذبه و جذابیت دارد، گفت: خودِ زیبا تلاوت کردن قرآن موضوعیت دارد و در قلب‌ها نفوذ می‌کند، یعنی قرآن اینقدر تاثیرگذار است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۲ - ۱۴:۲۷
0
0
پخش تلاوت زیبا باعث جذب مخاطبان قرآن آموز می‌شود
captcha