ابزار هنر بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3638369
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
ناصری:

ابزار هنر بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی: عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: استفاده از زبان هنر به ویژه هنرهای نمایشی و تئاتر، بهترین راهکار به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی ناصری، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، 12 شهریورماه در آیین افتتاح طرح روان نمایشگری همراه با جشن دهه ولایت ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی و برگزاری ویژه برنامه‌های دهه ولایت، به تشریح برنامه‌های آتی شورای پنجم شهر شیراز پرداخت.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مهمترین مشکلات جوامع بشری مربوط به بهداشت عمومی و بهداشت فردی بود، اظهار کرد: بخش عمده این مشکلات با اندیشیدن تدابیر لازم برطرف شد و بیماری‌های واگیردار با احداث برخی ملزومات سخت افزاری مانند حمام، آسفالت کردن خیابان‌ها و غیره از جامعه بخت بربست.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در حال حاضر وجود بیماری‌های واگیردار، مشکل کشورهای در حال توسعه نیست، افزود: بیماری‌های غیر عفونی مانند سرطان و حملات قلبی و عروقی به شدت افزایش یافته و به دغدغه مسئولان تبدیل شده است.
ناصری با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی، تغییر سبک زندگی را پیشنهاد داده است، گفت: اگر تنفس، تحرک، تغذیه سالم و مدیریت تنش به درستی انجام شود مشکلات مربوط به حملات قلبی و عروقی و انواع سرطان کاهش می‌یابد.
وی گفت: استفاده از هوای سالم، پیش‌بینی ورزش و تحرک در برنامه روزانه، تغذیه سالم و حذف غذاهای ناسالم و همچنین کاهش استرس همراه با مدیریت تنش بسیار موثر خواهد بود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامتی عبارت است از بهزیستی کامل در زمینه‌های زیستی، روانی و اجتماعی، عنوان کرد: سلامتی در اجتماع کنونی لزوما به معنای بیمار بودن نیست و شورای پنجم شهر شیراز اعتقاد راسخ دارد که در قرن 21 کشوری رشد زیادی خواهد داشت که روی زیرساخت‌ها و منابع انسانی خود کار کند.
ناصری با اشاره به اینکه وجود برج‌های آنچنانی که در دل آن‌ها انسان‌هایی باشند لبریز از خشم و استرس، هیچ ارزشی ندارد، بیان کرد: دغدغه مسئولان شهر شیراز این است که آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند و مواردی که سبب ایجاد خشم و تنفر و یا کاهش آستانه تحمل افراد می‌شود را شناسایی و برای از بین بردن آنها در سطح جامعه برنامه‌ریزی کند.
وی با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد که 250 هزار نفر از آنها در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، گفت: بیکاری از یک سو و استرس‌های روزانه از سوی دیگر سبب کاهش آستانه تحمل مردم در جامعه شده است و باید برای کاهش این آسیب، برنامه‌های لازم پیش بینی شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینکه علاوه بر انجام کارهای عمرانی، برنامه‌های انسان محور را در اولویت قرار داده است، گفت: تقویت مهارت‌های اجتماعی از جمله خودشناسی، مهارت‌های ارتباطی، تفکر نقاد و خلاق، مهارت مدیریت خشم و غیره باید در حوزه فرهنگی انجام گیرد.
ناصری همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی برای کاهش مسائلی که به پائین آمدن آستانه تحمل مردم در سطح جامعه منجر می‌شود تاکید کرد و افزود: استفاده از زبان هنر به ویژه تئاتر و هنرهای نمایشی که معاونت فرهنگی از آن استفاده کرده است بسیار موثر است.
وی با تصریح اینکه هنر سایکودرام به بیان دردها و رنج‌های یک ملت می‌پردازد، گفت: اگر بخواهیم خشونت را کاهش دهیم باید هنر اصیل در جامعه اشاعه یابد.
سیّد علیرضا دیهیمی، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، نیز در این آئین با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، اظهار کرد: به مناسبت دهه ولایت برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سطح شهر پیش بینی شده است.
وی با تشکر از حمایت‌های شورای شهر شیراز برای برگزاری این برنامه‌ها، گفت: مشارکت بخش خصوصی برای برگزاری جشن‌های مردمی یکی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه‌ها است.
به گفته دیهیمی، جشن‌های دهه ولایت که همزمان با عید سعید قربان آغاز شده است و تا عید سعید غدیر ادامه دارد، از ساعت 20 در بوستان آزادی، جنب مجتمع امام خامنه‌ای برگزار می‌شود.
captcha