کمک مسلمانان مینه‌سوتا به قربانیان بمب‌گذاری سومالی
کد خبر: 3654331
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

کمک مسلمانان مینه‌سوتا به قربانیان بمب‌گذاری سومالی

گروه بین الملل: رهبران دینی جامعه سومالی ـ آمریکایی منطقه سنت پل ـ مینیاپلیس در ایالت مینه‌سوتا، آمریکا در کنفرانسی خبری از مسلمانان خواستند به قربانیان حادثه اخیر بمب‌گذاری سومالی کمک کنند.

کمک مسلمانان مینه‌سوتا به قربانیان حادثه بمب‌گذاری سومالی / انگلیسی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری startribune؛ در  این کنفرانس خبری که روز سه‌شنبه (25 مهر) برگزار شد، اعضای مرکز امت‌الاسلام متعلق به جامعه سومالیایی‌های آمریکایی و اعضای شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی بخش مینه‌سوتا شرکت کردند.

جیلانی حسین، مدیر شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی شعبه مینه‌سوتا با اعلام برنامه جمع‌آوری کمک برای قربانیان این حادثه اظهار کرد: جامعه مسلمانان سومالی هنوز داغدار این حادثه دردناک است؛ اما در حال حاضر ما باید روی این مسئله تمرکز کنیم که چگونه می‌توانیم به خانواده‌های قربانیان کمک کنیم.

وی گفت: کمک‌های مالی به سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی ارسال خواهد شد که در سومالی فعالیت می‌کنند.

قرار است روز جمعه (28 مهر) مساجد محلی در دو شهر سنت پل و مینیاپلیس برنامه جمع‌آوری کمک برگزار کرده و صفحه‌ای نیز در شبکه‌های اجتماعی برای این منظور راه‌اندازی شود.

روز شنبه (22 مهر) یک دستگاه کامیون بمب‌گذاری شده در چهارراه پر ازدحام موگادیشو، پایتخت سومالی منفجر شد که بر اثر آن بیش از 300 نفر کشته و صدها نفر نیز زخمی شدند/.

 
captcha