دستورات شوراهای فرهنگ عمومی مسئله محور باشند
کد خبر: 3654546
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
پورعلی:

دستورات شوراهای فرهنگ عمومی مسئله محور باشند

گروه فرهنگی: ناظر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستورات شوراهای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان‌ها باید مسئله محور باشند، ابراز کرد: ناظرین باید داده‌های متقن را از مراکز معتبر دریافت کرده و در برنامه‌های شورا استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، سعید پورعلی، ناظر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز 26 مهرماه در نشستی با ناظرین شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان در اداره کل ارشاد استان برگزار شد، عدم ارتباط تعریف شده بین شورای فرهنگ عمومی کشور و استان‌ها و شهرستان‌ها را از خلاء های موجود در این حوزه دانست و گفت: در همین برای شوراهای استانی و شهرستانی ناظرینی مشخص شد.
ناظر شورای فرهنگ عمومی استان با تأکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری از نظر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی خلائی دیده نمی‌شود، افزود: اعتبار شورای فرهنگ عمومی مرتب تشکیل شدن و حضور همه مسئولان مربوطه به طور همیشگی در آن است.
پورعلی عنوان کرد: ناظرین شوراهای فرهنگ عمومی پل ارتباطی بین شوراهای استانی و کشوری هستند که ایده‌ها و الگوهای کارآمد استان‌ها در شورای ملی مطرح شده و به ارتقای فرهنگ عمومی استان‌ها کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه دستورات شوراهای فرهنگ عمومی در استان و شهرستان‌ها باید مسئله محور باشند، ابراز کرد: ناظرین باید داده‌های متقن را از مراکز معتبر دریافت کرده و در برنامه‌های شورا استفاده کنند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ناظرین شوراهای فرهنگ عمومی باید نقاط قوت و ضعف را گزارش دهند، افزود: شوراهای فرهنگ عمومی جایگاهی جدید در فرآیندهای اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند.
پورعلی با بیان اینکه با توجه به مطرح‌شدن شورای فرهنگ عمومی در برنامه ششم توسعه باید برای آن ردیف بودجه‌ای نیز تعیین گردد، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای پرداخت بودجه به شورای فرهنگ عمومی سرباز می‌زنند لذا در سال آینده باید بودجه‌ای مصوب شود.
وی با اشاره به اینکه مسائل استانی را نمی‌توان با نگاه ملی تعیین تکلیف کرد، تصریح کرد: ناظرین باید اولویت‌های فرهنگی شهرستان‌ها را احصا و گزارش دهند تا راهکارهایی برای آنان ارائه گردد.

captcha