انتخاب رئیس و نائب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن/ استدلال‌های یک انتخاب
کد خبر: 3671430
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد:

انتخاب رئیس و نائب رئیس ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن/ استدلال‌های یک انتخاب

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به انتخاب رئیس، نائب رئیس و دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، در جلسه شب گذشته این ستاد، به بیان برخی استدلال‌های اعضا برای این انتخاب پرداخت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن شب گذشته 19 آذرماه با حضور اعضای این ستاد و به منظور مشخص کردن رئیس آن تشکیل شد.
بر همین اساس پس از رأی‌گیری که انجام شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حائز بیشترین رأی شد و به‌عنوان رئیس این ستاد معرفی شد.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به‌عنوان نائب رئیس و محمد انجم‌شعاع به عنوان دبیر این ستاد معرفی شدند. بر همین اساس گفت‌وگوی کوتاهی با دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شده که در ادامه آمده است.
حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد تشکیل جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در شب گذشته، گفت: این جلسه با حضور اعضای جلسه برگزار و در آن در مورد انتخاب رئیس، نائب رئیس و دبیر ستاد رأی‌گیری انجام شد.
وی با اشاره به اینکه دبیر شورای توسعه به عنوان رئیس ستاد معرفی شده است، در پاسخ به این سوال که تا پیش از این اعلام شده بود که سازمان اوقاف ریاست این ستاد را بر‌عهده خواهد گرفت، افزود: برای انتخاب رئیس این ستاد چندین بار رأی‌گیری شد که در نهایت این وظیفه بر‌عهده دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گرفت. شخصاً قاطعانه تمایلی به احراز این مسئولیت نداشتم.
رئیس ستاد راهبری طرح ملی قرآن با تأکید بر اینکه این ریاست یک ساله است، در پاسخ به این سؤال که منع قانونی در مورد اینکه دبیر شورای توسعه ریاست این ستاد را بر‌عهده بگیرد یا خیر، گفت: در این زمینه هیچ منعی وجود ندارد. با توجه به اینکه ستاد راهبری است، هیچ کار اجرایی ندارد و تنها فعالیت‌های مربوط به حفظ قرآن کریم را انجام می‌دهد بر همین اساس هیچ منع یا مشکل قانونی برای این کار وجود ندارد.
محمدی همچنین خاطرنشان کرد: استدلال اعضای جلسه این بود که بهترین محل برای پذیرش مسائل مروبط به این موضوع شورای توسعه فرهنگ قرآنی است و همه بر این موضوع تأکید داشتند، با توجه به اینکه از لحاظ جایگاه نیز شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرارگاه قرآنی کشور است و برای همین فعالیت‌ها را می‌تواند پیش ببرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتخاب رئیس و نایب رئیس این ستاد تمامی مشکلات ستاد برطرف شده و جلسات آن بر اساس برنامه برگزار خواهد شد تا تمامی مسائل اعم از آئین‌نامه‌ها، وظایف دستگاه‌ها و ... مورد بررسی قرار گیرد.

captcha