ایجاد کمپین حق دسترسی مسلمانان غنا به آموزش
کد خبر: 3671646
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

ایجاد کمپین حق دسترسی مسلمانان غنا به آموزش

گروه بین الملل: جامعه مسلمانان استان شمالی در غنا کمپینی را برای تضمین حق دسترسی کامل جوانان مسلمان به آموزش در راستای کمک به توسعه اقتصادی این کشور راه اندازی کرد.

کمپین حق دسترسی جوانان مسلمان به آموزش در غنا / آمادهبه گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری nyasatimes؛ سایلس علی کالونگا، رییس انجمن مسلمانان استان شمالی غنا گفت: این کمپین کمک می کند تا مسلمانان بتوانند در تمام مدارس این کشور دوره های ابتدایی و راهنمایی برای دانش آموزان مسلمان برگزار کنند.


وی تصریح کرد: هدف ما تضمین ارتقای معنوی و اخلاقی کودکان مسلمان است و آن ها باید تحصیل کنند تا بتوانند با توسعه ها و روند اقتصادی کنونی که آموزش و تحصیل در آن نقش حیاتی دارد، همگام شوند.


کالونگا افزود: شعار این کمچین این است هیچ کودک مسلمان نباید در طول ساعت های درسی در منزل باشد و این شعار انگیزه و مشوقی برای کودکان مسلمان است تا در مدرسه بمانند.


آمارهای رسمی دولتی که در سال ۲۰۰۲ صورت گرفته، شمار مسلمانان غنا را ۱۸ درصد می‌داند اما مسلمانان غنا با بحران‌های بزرگی مانند بی‌سوادی، کمبود امکانات، و اختلافات مذهبی روبه‌رو هستند و در این میان، تروریسم به عنوان پدیده‌ای رو به گسترش در منطقه غرب آفریقا، به عنوان بزرگ‌ترین چالش پیش روی آنان خودنمایی می‌کند/.

captcha