مسابقات قرآن دانشگاه آزاد در 400 واحد دانشگاهی برگزار می‌شود
کد خبر: 3671690
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

مسابقات قرآن دانشگاه آزاد در 400 واحد دانشگاهی برگزار می‌شود

گروه مسابقات: بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت اعضای هیئات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 21 آذرماه به طور همزمان در تمامی واحدها و مراکز آموزشی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی عزتی، رییس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت استادان و اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه با مشارکت بیش از 100 هزار نفر از دانشجویان و اعضای هیئت علمی در 13 رشته مربوط به مفاهیم قرآن و سیره عملی عترت برگزار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: این مسابقات در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم(ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، احکام برادران، احکام خواهران، زندگانی پیامبر(ص)، ترجمه قرآن کریم(فارسی) و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه برگزار می‌شود.
عزتی بیان کرد: ثبت نام این دوره از مسابقات در تاریخ 10 مهر در واحدهای دانشگاهی توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی کانون‌های قرآن و عترت با همکاری سایر بخش‌های دانشگاه انجام شده است و بر اساس آخرین گزارش ارسالی از استانها و واحدهای دانشگاهی استقبال خوبی از این مسابقات به عمل آمده است و ایجاد انگیزه و تشویق و ترغیب دانشجویان و افزایش جوایز از جمله عواملی است که در جذب و جلب دانشجویان و اساتید محترم نقش عمده‌ای داشته است.
وی تصریح کرد: به اطلاع دانشجویان محترم می‌رسانم که براساس سهمیه بندی که از طرف شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها صورت گرفته 3 نفر اول هر رشته به جشنواره ملی دانشجویان معرفی خواهند شد و نتایج اولیه و امتیاز داوطلبان بیست و سومین دوره مسابقات در تاریخ 21 دی ماه اعلام خواهد شد. همچنین بر اساس آیین نامه جامع قرآن و عترت در واحد جامع و بسیار بزرگ به 5 نفر اول و در دیگر واحدها به سه نفر اول علاوه بر امتیازات عمومی هدایایی اهدا خواهد شد.
رییس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه ضمن قدر دانی و تشکر از تمامی دست‌اندرکاران و مسئولان برگزاری مسابقات گفت: علاوه بر این مسابقات، اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت برگزاری مرحله نهایی و اختتامیه ششمین دوره مسابقات کارکنان دانشگاه را دی‌ماه به میزبانی استان هرمزگان دانشگاه آزاد اسلامی بندر عباس خواهد داشت.
عزتی تصریح کرد: در بهمن ماه سال جاری نیز اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی که از اردیبهشت‌ماه سال جاری کار خود را آغاز کرده بود به کار خود پایان خواهد داد، در این جشنواره بالغ بر 5000 اثر در 48 رشته به دبیرخانه رسیده است که پس داوری که انجام گرفته نفرات برتر به زودی به اطلاع داوطلبان و عمود خواهد رسید. به سه نفر برتر کشوری از طریق سازمان مرکزی هدایایی اهداء خواهد شد. علاوه بر این بر اساس امتیازات اعلام شده در واحدهای دانشگاهی به نفرات برتر هدایایی اعطا خواهد شد.

captcha