مفاهیم قرآن باید به طور عملی در جامعه گسترانده شود
کد خبر: 3682278
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
گیتی خامنه:

مفاهیم قرآن باید به طور عملی در جامعه گسترانده شود

گروه مسابقات: یکی از فعالان رسانه‌ای گفت: جامعه امروزی به خصوص نسل کودک و نوجوان نیازمند بهره‌گیری عملی از مفاهیم انسان ساز قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، گیتی خامنه، مجری کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ستاد خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، در خصوص چگونگی بسط و گسترش مفاهیم قرآن کریم در جامعه و به خصوص در بین قشر کودک و نوجوان گفت: به باور من، ما انسان‌ها زمانی عمیقاً از مقوله‌ای تأثیر می‌پذیریم که کارکرد آن را شاهد باشیم.
وی گفت: زیباترین جملات، قوی‌ترین استدلال‌ها و بزرگ‌ترین درس‌های دنیا، زمانی توان گشودن دریچه قلب آدمی را می‌یابند که انسان بروز نمونه عملی آن را در دنیای ملموس پیرامونش در قالب واقعیت عملی موجود آن به شکل شفاف و روشن، شاهد باشد.
خامنه ادامه داد: کودکان ما فراوان از ما شنیده‌اند و بسیار کم شاهد اعمال متناسب با ادعاهای ما بوده‌اند. اگر مفاهیم در قالب‌های عملی و مجسم به کودک و نوجوان ارائه شود، باور و دل بستن به آن در طی زمان ساده‌تر و تاثیرگذاری آن عمیق‌تر و پایدارتر خواهد بود.
این مجری در خصوص تفاوت کودکان و نوجوانان امروز و دهه‌های پیشین اظهار کرد: کودک و نوجوان امروز به خلاف کودکان دهه‌های پیش از خود، تنها به مدد کلام از دنیا نمی‌آموزد، قالب‌های به غایت متنوع برقراری ارتباط با این مقطع سنی، این روزها، تلاش مضاعفی برای اقناع طبع تنوع طلب و اشباع شده از تصویر و قوت و ترفندهای برخوردار از توان تکنولوژی جدید را می‌طلبد.
خامنه در پایان در مورد راهکارهای تبلیغی مفاهیم قرآن کریم افزود: اکتفا به شیوه‌های سنتی و بازگویی ساده درس‌های زندگی‌ساز کتاب آسمانی، به باور من، عدم توفیق پیام دهندگان را به همراه خواهد داشت و نوآوری و بهره‌گیری از امکانات ویژه جهان امروز، ضمانت کننده قوی‌تری برای اشاعه مفاهیم قرآنی به این نسل خواهد بود.

captcha