شیوه جذاب آموزش حجاب و عفاف توسط دختران بهشتی+ دانلود
کد خبر: 3692011
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

شیوه جذاب آموزش حجاب و عفاف توسط دختران بهشتی+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ نرم افزار دختران بهشتی برنامه ای آموزش محور جهت ترویج مفهوم حجاب از سنین پایه بر اساس اصول روانشناختی و بازی به کودکان است.

دختران بهشتی(آموزش حجاب)

به گزارش ایکنا؛ ریشه بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابه لای افکار و عقاید آنان باید جست وجو کرد. تفکرات این نسل از نظر مذهب آنچنانکه باید راهنمایی نشده، و از این نظر فوق‎العاده نیازمند تقویت و راهنمایی هستند. سردمداران استکبار جهانی نیز به خوبی فهمیده اند که تمرکز روی عقاید و باورهای مسلمانان که یکی از مهمترین آنها حجاب است، می تواند سد راه و نفوذ آنها را به افکار جوانان بشکند؛ بنابراین یکی از راه های ضربه زدن به کشورهای اسلامی را رواج بد حجابی و بی حجابی در این کشورها می‎دانند.

رعایت عفت برای زن و مرد و حفظ حدود و حریم محرم و نامحرم، در آیین اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است، تا جایی که حجاب زن در برابر بیگانه از ضروریات دین شمرده شده است. بسیاری از شرارتها و آسیبهایی که به دختران و زنان جامعه وارد م یشود، ناشی از نداشتن حجاب و عفاف است و درونی کردن این ارزش بین دختران و زنان باعث می شود آنان در برابر این انحرافات مقاومت بیشتری داشته باشند.

از این منظر داشتن بصیرت و آگاهی نسبت به انجام یک کار، دوام و قوام آن عمل را بیشتر خواهد کرد؛ بنابراین روش بصیرت بخشی و دادن راهکارهای علمی روش موثری برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه یکی از مهمترین ضروریات جامعه است. حال باتوجه به گسترش استفاده از ابزارهای ارتباطی همچون تلفن‎همراه، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن و نرم افزارهای موبایلی و اینترنتی افزایش این آگاهی بخشی آسانتر و قابل دسترس شده است.

با توجه به این مسئله امروز اپلیکیشنی را برای شما معرفی خواهیم کرد که ویژه دختربچه‌ها طراحی شده و مفهوم عفاف و حجاب را به شیوهای زیبا و جذاب آموزش می دهد. این نرم افزار به همت گروه فرهنگی برهان و با حمایت سازمان فضای مجازی سراج با عنوان «دختران بهشتی در حجاب برتر» طراحی و تولید شده است. در ادامه این برنامه را معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار آموزشی دختران بهشتی برنامه ای آموزش محور جهت ترویج مفهوم حجاب از سنین پایه است. در این برنامه سعی شده است اصول روانشناختی آموزش به کودک رعایت شود و ضمن سادگی و سهولت کار با نرم‌افزار برای کودک، به تدریجی بودن آموزش حجاب و نیز استمرار آن بواسطه قراردادن عناصر جذاب جهت‌ ترغیب کودک به انجام بازی، به اصول آگاهی بخشی و لحاظ شرایط مختلف کودکان از نظر روانشناسی با در نظر گرفتن بخشهای متنوع، مد نظر قرار گرفته شده است.

محور اصلی این نرم‌افزار علاوه بر آموزش آسان و مبتنی بر تشویق مفاهیمی نظیر محرم و نامحرم و پوشش در برابر نامحرم بصورت مصداقی همراه با مثال و بازی، تصویرسازی مثبت ذهنی است که از حجاب در ذهن و فکر کودک طی کار با بخشهای مختلف نرم‌افزار ازجمله رنگ‌آمیزی، پازل، بازی و داستان ایجاد می‌کند.

در این برنامه کودک در تمامی بخشها شاهد فضایی شاد از رنگها و تصاویری زیبا و خندان از دخترانی با حجاب است که در حین بازی در بخشهای مختلف این ذهنیت برای کودک ایجاد میشود که حجاب و پوشش با مفاهیمی نظیر نشاط و شادی و زیبایی در تضاد نیست؛ دقیقا خلاف آنچه که در جامعه و حتی گاه در رسانه ها بصورت ضمنی تبلیغ میشود که دختران و زنان باحجاب عموما افرادی غمگین، بدون نشاط و کم‌تحرک و حتی کم‌سواد نشان داده میشوند. این قسمت از برنامه فوق با تصویرسازی مثبت ذهنی از حجاب در ذهن کوک به خوبی حجاب را ترویج می‌دهد.

دختران بهشتی(آموزش حجاب)

یکی دیگر از مهمترین امتیازات این نرم‌افزار، صداگذاری بخشهای مختلف برنامه توسط کودکان ۳ و ۷ و ۹ ساله است. این موضوع باعث میشود که کودک حین کار با این نرم‌افزار ارتباط عمیق‌تری با بخشهای مختلف خصوصا قسمت آموزش و داستان که از مهمترین حوزه های برنامه است، برقرار کرده و میزان اثربخشی آموزش حجاب را افزایش دهد.

از دیگر امتیازات این برنامه آن است که آموزشها در بستری کاملا تعاملی با کودک و مبتنی بر تشویق صورت می‌گیرد؛ به‌گونهای که کودک پس‌از آنکه در بخش آموزش با جملهای کوتاه ولی روشن، عبارت آموزشی را در خصوص محرم و نامحرم و یا پوشش در برابر نامحرم با صدای کودک هم سن و سال خود میشنود، بلافاصله در قالب یک بازی با همان موضوع آموزش داده شده تعامل را شروع میکند و در صورت اجرای صحیح بازی، تشویق می شود. براساس تاکیدات روانشناسان کودک این روش اثربخشی آموزش را چند برابر میکند.

در این برنامه رنگبندی زیبا و اثرگذاری بکار گرفته شده تا مخاطب ارتباط بهتری با آن بگیرد. نرم افزار آموزشی دختران بهشتی به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر و یا نصب این برنامه بر روی این لینک و یا اسکن بارکد زیر اقدام کنید.

 برنامهٔ QR Code

به گزارش ایکنا؛ این موسسه یک اپلیکیشن دیگر هم در رابطه با حجاب با عنوان «حجاب زیبای من» در قالب یک بازی آموزشی و سرگرمی طراحی کرده است. در این بازی پوشش صحیح را در برابر نامحرم به کودکان به شیوهای جالب آموزش می دهد.

محیط بازی بسیار دوست داشتنی و جذاب است و در عین جذابیت ساده است و با چند کلیک بازی انجام میشود. به طوریکه کودکان بالاتر از ۳ سال به راحتی با آن ارتباط برقرار میکنند و کودک مشتاق به ادامه بازی می‌شود.

https://s.cafebazaar.ir/1/icons/com.allbaloo.kids.HijabGame_512x512.png

در منوی داخل صفحات بازی امکان عکس گرفتن از صفحه نمایش در هنگام بازی وجود دارد و این تصاویر در مسیر حافظه و در پوشه HejabGame ذخیره میشود و کودک می‌تواند از این تصاویر در مکانهای دلخواه استفاده کند. برای دریافت این برنامه نیز بر روی این لینک کلیک کنید.

 برنامهٔ QR Code

captcha