نهادهای فرهنگی و دینی هم بودجه‌ای برای تولید آثار مناسبتی ندارند
کد خبر: 3692297
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
نمایش فاطمی و دلایل افول تولید نمایش مناسبتی/8

نهادهای فرهنگی و دینی هم بودجه‌ای برای تولید آثار مناسبتی ندارند

گروه هنرــ کاظم‌زاده مژدهی اظهار کرد: هر زمانی که در زمینه تولید نمایش دینی و ارزشی امید به حمایت ارشاد نداشتیم به سراغ نهادها و سازمان‌های فرهنگی و دینی می‌رفتیم، اخیراً این سازمان‌ها هم بودجه‌ای برای اجرای این دست برنامه‌ها ندارند.

نهادهای فرهنگی و دینی هم بودجه‌ای برای تولید آثار مناسبتی ندارند

مجید کاظم‌زاده مژدهی، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: معمولاً تولید و اجرای آثار نمایشی با موضوعات دینی و به طور مثال شهادت حضرت زهرا(س) با حمایت و همراهی سازمان و نهادهای فرهنگی خارج از بدنه ارشاد صورت گرفته و تاکنون هر ساله شاهد این مسئله بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برخی از این نهادها و سازمان‌ها ذاتاً رسالت خود می دانند که با اختصاص بودجه و حمایت در زمینه تولید آثار نمایشی و آئینی مشارکت داشته باشند و لذا گروه‌های نمایشی مذهبی نیز در شرایطی که همواره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کسری بودجه گلایه‌مند است و اینکه شاید حتی قادر به پرداخت مطالبات پرسنل و فعالان خود نیست چشم امید به این مراکز داشته و دارند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: امسال تولیدات نمایشی مناسبتی و دینی به ویژه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) به حداقل خود رسید و دلیل آن هم این است که متأسفانه بحث کسری بودجه و کمبود نقدینگی در حوزه فرهنگ و هنر گریبانگیر بسیاری از این نهادها و سازمان های فرهنگی نیز شده است.

کاظم‌زاده مژدهی افزود: امسال با وجود آمادگی گروه تئاتری که فعالیت مؤثر و مستمری در حوزه نمایش دینی و فاطمی دارد به منظور تولید و اجرای یک اثر نمایشی به مجموعه‌ای از این سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای حمایت مراجعه کردیم و در کمال ناباوری با جواب منفی آنها مواجه شدیم و اینکه حداقل توان مالی برای حمایت از فعالیت گروه به منظور تولید این نمایش را ندارد.

وی در پایان گفت: به هر حال صرفنظر از تقارن این ایام در سال جاری با ایام دهه فجر که بخشی اعظمی از فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر را معطوف به خود ساخت، شاهد برقراری شرایط بد و وخیمی در حوزه پرداختن به هنر دینی و ارزشی هستیم که چاره‌ای برای آن اندیشید.  

انتهای پیام   

captcha