تقویت ۸۱ واحدی شاخص کل بورس تهران
کد خبر: 3692339
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

تقویت ۸۱ واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تقویت نسبی حجم معاملات سهام در گروه بانک‌ها و خودرویی‌ها بودند که غلبه عرضه بر تقاضای سهام در سهم‌های پیش‌رو از جمله فولاد مبارکه، بانک ملت و هلدینگ‌های پتروشیمی قابل تأمل بود.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 28 بهمن ماه 96 با افزایش 81 واحدی روی رقم 98 هزار و 429 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 5 واحدی عدد 17 هزار و 648 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 86 واحدی به رقم 105 هزار و 724 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 104 واحدی به رقم 69 هزار و 959 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 66 واحدی عدد 209 هزار و 384 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 6 واحدی روی رقم یک هزار و 101 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر با 50 واحد، ملی صنایع مس ایران با 46 واحد و ایران خودرو با 32 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 47 واحد، بانک ملت با 28 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 25 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 255 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 3 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 99 هزار و 799 نوبت داد و ستد بود.

این در حالی است که ارزش معاملات بازار نقد بورس تهران اندکی بیش از 185 میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قطعات اتومبیل ایران، کارخانجات قند قزوین، دریایی و کشتیرانی خط دریابندر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، سایپادیزل، نوسازی ساختمان تهران، کارتن ایران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های زامیاد، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران،‌ لیزینگ رایان سایپا و حق‌تقدم خرید سهام آن، سیمان هرمزگان و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی بازگشایی شدند.

امروز همچنین عرضه اولیه 16 میلیون از اوراق قابل معامله اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا6081 آغاز شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار2 بورس تهران که با معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 90 میلیون سهم هلدینگی صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش بیش از 21.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی تجمیع شد.

کمتر از 79 میلیون سهم بانک کارآفرین نیز به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده همراه بود، همچنین 20 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو شد.

در تراکتورسازی ایران نیز 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو شد و در ایران ترانسفو کمتر از 13 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در معدنی و صنعتی چادرملو اما بیش از 11.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

همچنین امروز 5 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو بود و در پتروشیمی شاهزند نیز 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. درعین‌حال بیش از 2 میلیون سهم پتروشیمی مارون به ارزش بیش از 8.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت نسبی حجم معاملات سهام نسبت به روزهای گذشته به‌ویژه در گروه خودروهایی‌ها بود که معاملات دوقلوهای سنگ آهنی، پالایشی‌ها و پیشروهای گروه فلزات اساسی از جمله ملی‌مس توانست بیشترین افزایش را در ارزش بازار سهام رقم زند. در عین‌حال امروز بیشترین ارزش معاملات سهام متعلق به صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، ایران‌خودرو، بانک ملت و معاملات کدبه‌کد بانک کارآفرین و ایران ترانسفو بود.

به گزارش فارس، در بازارهای جهانی نیز در حالی نوسان شدید قیمت‌ها در 24 ساعت گذشته منجر به ریزش قیمت فلزات اساسی شد که آلومینیوم توانست یک تنه با افزایش بیش از 41.5 دلاری به ازای هر تن تنها کامادیتی مثبت بازارهای جهانی تا قبل از آغاز تعطیلات آخر هفته میلادی باشد.

بر اساس این گزارش آغاز طرح ضربتی بانک مرکزی برای پذیره‌نویسی اوراق گواهی سپرده بانکی با نرخ سود 20 درصد از روز جاری در حالی به افزایش حرف و حدیث‌ها در بازار سهام انجامیده که بانک مرکزی هیچ گزینه‌ای برای هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام در طرح جدید خود اعلام نکرده است.

با این‌همه انتظار می‌رود در پایان ماه جاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ازجمله درآمد ثابت‌ها از پیش‌بینی جدیدی برای اعلام نرخ سود برآوردی خود دست‌کم بالاتر از نرخ حداقلی اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی اعلام کنند.

captcha