نظارت بر تولید محصولات غذایی با جدیت دنبال شود
کد خبر: 3692540
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸

نظارت بر تولید محصولات غذایی با جدیت دنبال شود

گروه اقتصادی-نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه نظارت بر تولید محصولات غذایی با جدیت دنبال شود گفت: هر جایی که با نصیحت و تذکر شفاهی حل نشد، باید برخورد قانونی و جدی صورت پذیرد که با سلامت مردم بازی نشود.

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد 28 بهمن ماه در دیدار مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با وی، با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در ارتباط با موارد مختلف در جامعه، اظهار کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها و دیگر ابزارها استفاده لازم صورت پذیرد و موارد مرتبط با رسانه‌ها به آنها اعلام شود.
وی ادامه داد: در ارتباط با مسئله قاچاق باید حتما به مردم اعلام لازم صورت پذیرد که مردم خودشان از رفتن به سراغ چنین کاری اجتناب کرده و نسبت به این پدیده واکنش منفی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: مسئله بعدی مسئله گران‌فروشی‌هاست که حتما باید با مغازه‌داران ارتباط برقرار شود و افرادی که اقدام به گران فروشی می‌کنند را نسبت به مشکلاتی که در این زمینه به وجود می‌آید توجیه کنیم.
ناصری یزدی افزود: در چنین جلساتی هم مسائل شرعی و هم مسائل شرعی را باید به مغازه‌داران تبیین کنیم، و در طرف مقابل دید آنها را نسبت به تهدید گسترش گرانی‌ها باز کنیم.
امام جمعه یزد ادامه داد: متاسفانه برخی افراد فکر می‌کنند اگر کالایی را گران بفروشند تنها روی همان کالا اثر می‌گذارد در حالی که این گران فروشی کم کم گسترش پیدا می‌کند و در تمام کالاها به وجود می‌آید.
وی از کم‌فروشی‌ها و کیفیت پایین در برخی محصولات انتقاد کرد و افزود: برخی محصولات را مشاهده می‌کنیم که قیمتشان خیلی تفاوتی نمی‌کند ولی هر روز نسبت به قبل وزن کمتری دارند و یا اینکه کیفیتشان پایین‌تر می‌آید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: به ویژه در ماست و محصولات لبنی که چربی خود شیر را می‌گیرند و به جای ان از روغن‌هایی از جمله پالم استفاده می‌کنند باید مراقبت بیشتری وجود داشته باشد.
ناصری یزدی افزود: لازم است که منشا چنین اقداماتی در عرصه تولید پیدا شود و جلوی آن را به روش فرهنگ‌سازی و در صورت لزوم برخورد قانونی گرفته شود.
امام جمعه یزد گفت: این چنین مواردی مصداق غش در معامله است که بسیاری از آنها هم به وسیله صحبت و نصیحت برطرف می‌شود اما آن دسته که با نصیحت و تذکر شفاهی حل نشد، حتما باید برخورد قانونی و جدی صورت پذیرد که با سلامت مردم بازی نشود./انتهای پیام

captcha