فضای مجازی جای کتاب و کتابخوانی را گرفته است
کد خبر: 3692541
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

فضای مجازی جای کتاب و کتابخوانی را گرفته است

گروه اجتماعی- امام جمعه شاهدیه گفت: متاسفانه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امروزی ما با غفلت مواجه شده و اقشار مختلف بویژه نسل جوان در حال دور شدن از کتاب و مطالعه هستند.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام دهقان، امام جمعه شاهدیه شب گذشته در آیین افتتاح فاز دوم کانون و کتابخانه مسجد مهدیه شاهدیه که توسط خیّر احداث شده اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی نقش مهمی در گسترش معلومات و همچنین هدف دادن به زندگی همه ما دارد.

وی ادامه داد: کتاب همچون مشاوری امین می تواند در هر زمینه ای ما را را هنمایی کند و البته یک کتاب خوب که خوشبختانه با تلاش کارشناسان مسئول در کتابخانه گردآوری شده، این هدف را نتیجه می رساند.

امام جمعه شاهدیه گفت: با توجه به اینکه نسل جوان عمدتا با فضای مجازی دست به گریبان هستند، کمتر به کتاب و کتابخوانی روی آورده می شود و در فضای مجازی هم کتاب هایی ارائه شده که عمدتا به صورت خلاصه و با دید و نگاه شخص ارائه کننده است در حالی که با مراجعه به کتابخانه می توان کتابی را به امانت گرفت که با سلیقه فرد نسبت به مطالعه اقدام کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اخیرا خیّران در زمینه ساخت کتابخانه ها نیز بیشتر ورود کرده اند که جای تقدیر دارد و فراهم نمودن این فضا نقش مهمی در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین مراجعه بیشتر اقشار مختلف بویژه نسل جوان به این محل دارد، علاوه برآنکه این کتابخانه در کنار مسجد احداث شده است و توفیقی مضاعف برای شرکت کنندگان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم میرجلیلی، مسئول کانون فرهنگی هنری مهدیه شاهدیه نیز در این مراسم مساحت کتابخانه را 300 متر و دارای سه طبقه عنوان کرد و گفت: تاکنون دو طبقه کتابخانه راه اندازی شده و طبقه سوم نیز در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در این محل در ابتدا کلاس های قرآنی با استقبال جوانان و نوجوانان آغاز و گروه تواشیح کانون تشکیل شد و ان شاءالله در آینده ای نزدیک کلاس های مشاوره نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha