تمهیدات نمایشگاه قرآن در بخش رسانه و فضای مجازی/ رونمایی از 2 محصول قرآنی
کد خبر: 3716993
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

تمهیدات نمایشگاه قرآن در بخش رسانه و فضای مجازی/ رونمایی از 2 محصول قرآنی

گروه فناوری اطلاعات ــ مسئولان بخش رسانه و فضای مجازی بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم ضمن تشریح فعالیت‎ها و برنامه‎های این بخش ضمن اشاره به تمهیدات ویژه برای خبرنگاران و برگزاری کارگاه‎های استارتاپی قرآنی از رونمایی دو محصول قرآنی در قالب بازی رایانه‎ای و نرم ‏افزار خبر دادند.

http://iqna.ir/files/fa/news/1397/3/2/906537_811.jpg

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری بخش رسانه و فضای مجازی، بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم، شب گذشته با حضور، مهدی عزیززاده، مدیر بخش فضای مجازی و رسانه، جواد نصیری، مدیر کمیته بخش رسانه، سید جعفر صادقی مدیر محصولات دیجیتال و سید یاسر ساجدی مدیر کمیته فضای مجازی این بخش برگزار شد.

عزیرزاده در ابتدای این نشست ضمن معرفی ابعاد مختلف این کمیته در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم، گفت: طی 26 سال از برگزاری نمایگاه قرآن امری واضح و مبرهن است که نمایشگاه از نظر کمی و کیفی باید در سطح بالایی باشد تا جذابیت و اثرگذاری بیشتری برای مخاطبان داشته باشد. بر همین اساس نمایشگاه قرآن باید قله فعالیت‎‎ها باشد تا افراد فرصت حضور در آن ‎را پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیده شدن بخش رسانه‎های قرآنی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب گفت: ما در این بخش ۲۵۰۰ متر مربع وسعت را به این فعالیت‎ها اختصاص داده‎ایم و سعی می‎کنیم بخش رسانه‎ها و حضور آنها را پررنگ‎تر کردن نشان دهیم.

مدیر بخش فضای مجازی و رسانه نمایشگاه قرآن ادامه داد: در این بخش ۵۷ نهاد دولتی و غیر دولتی حضور داشته و کمک کرده‎اند تا امروز۱۲۰۰ محصول فروشگاهی، ۱۵۹ محصول و اثر قرآنی که در مجموع به رقم ۱۳۵۹ محصول قرآنی می‎رسد در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد.

برپایی 20 شبکه تلویزیونی قرآنی 
جواد نصیری، مدیر کمیته بخش رسانه‎ها دیگر سخنران این نشست بود که وی با بیان اینکه کمیته رسانه در ۵ بخش، فعالیت خود را در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تقسیم کرده است، اظهار کرد: اولین فعالیت در بخش رسم آیندگی با حضور ۱۸ رسانه داخلی و بین المللی برپا شده است.

نصیری افزود: امسال بیش از گذشته قصد تکریم خبرنگاران حوزه قرآن و عترت را داریم و به همین منظور در چند هفته‎ای که نمایشگاه برپا است سعی کردیم با اختصاص این فضا، رسانه‎های قرآنی را به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی معرفی کنیم.

مدیر کمیته بخش رسانه‎ها در ادامه با اشاره به بخش نظر و بصر در این کمیته گفت: 20 شبکه تلویزیونی قرآنی به منظور ارائه توضیحاتی درخصوص این رسانه‎ها برپا کردیم، ضمن آنکه استفاده از ظرفیت‎های رسانه‎‌ای در حوزه‌های قرآنی را نیز در دستور کار قرار داده‎ایم.

وی اظهار کرد: بخش سوم فعالیت‎های این کمیته پخش فیلم‎های بلند و کوتاه سینمایی با موضوع قرآنی است که از روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه هر شب با حضور یکی از عوامل فیلم و اجرای جهانگیر الماسی برای عموم به صورت رایگان پخش خواهد شد. در این بخش ۱۰ فیلم بلند سینمایی، بیش از ۳۰ فیلم داستانی، انیمیشن، دو موشن گرافی و دو کلیپ نمایشگاه پخش خواهد شد.

نصیری با اشاره به بخش گذر رسانه، که شامل تابلوهای اطلاع‎رسانی در حوزه مفاهیم قرآنی از ابتدا تا امروز بوده است، گفت: در این خصوص 3 کارگاه‎ تخصصی با مضمون ارتقای سواد رسانه‎ای برای فعالان قرآنی برگزار کرده‎ایم، همچنین بخش جدیدی را باعنوان «طلوع برکت» در حوزه استارتاپ اسلامی قرآنی با کمک جهاد دانشگاهی و مرکز رشد در روزهای نهم تا یازدهم خرداد با محوریت کار آفرینی قرآنی برگزار می‎کنیم.

معرفی برترین اپلیکیشن، نرم افزار و سایت‎های قرآنی
در ادامه این نشست سیدیاسر ساجدی، فعالیت‎های کمیته فضای مجازی را اشاره کرد و گفت: این کمیته در پنج بخش فعالیت خود را تقسیم کرده است. اولین بخش دیواره‎ای جهت معرفی 50 اپلیکیشن، 50 نرم‎افزار و 50 سایت منتخب و برتر در قرآنی است که به معرض عموم درآمده است.

وی افزود: با توجه به غرفه فضای مجازی سالم و مفید تابلوهایی به صورت اینفوگرافی، تهدید و فرصت‎های این فضا را به والدین گوشزد کرده و ابزارهای لازم را در اختیار آنها قرار داده‎ایم. همچنین در زمینه آپ استور کارت‌های تخفیف 10 هزار تومانی برای مراجعه کنندگان فراهم شده است. دو نمونه این ایران آپ و کافه بازار است که دارای کارت‌های 10 هزار تومانی است که در کنار آن فلش‌هایی به عنوان جایزه به مخاطبان داده می‌شود.

ساجدی تصریح کرد: در این بخش توصیه می‌شود که ابزار‌هایی نظیر تبلت و موبایل در اختیار بچه‌ها قرار داده شود، چرا که در این بخش محصولاتی نظیر اینترنت پاک سیم، کارت ویژه کودک و نوجوان ارائه می‌شود و این امکان را می‌دهد که خانواده‌ها فرزندان خود را مدیریت کنند.

مدیر کمیته فروش محصولات دیجیتال افزود: مخاطبان در این بخش می‌توانند در بستر پیام رسان گپ با عضویت در این باشگاه ۵۰ امتیاز گرفته و ۱۰۰ هزار تومان بن خرید دریافت می‌کنند. همچنین مسابقه جویای چلچراغ برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در آن نیز می‌توانند در صورت کسب امتیاز لازم ۱۰۰ هزار تومان بن خرید دریافت کنند، همچنین ۷۰۰ هزار ریال به حساب فعالان قرآنی شرکت کننده در این مسابقه واریز می‌شود.

در ادامه این نشست سید جعفر صادقی بیان کرد: سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد بر حمایت از کالای ایرانی بود که در این راستا این امر در ساختار، شکل و نحوه ارائه محصولات در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن خودش را به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: امسال محصولات ویژه ایرانی را شناسایی کرده و اطلاعات محتوایی آنها را در چندین دسته آموزش عمومی، معارف، سیره اهل بیت(ع)، ادعیه، زیارات و ...تقسیم بندی کرده و از ۴۰۰ شرکت داخلی دعوت کردیم که در نهایت ۲۰ شرکت در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند و ۱۰ شرکت تنها محصولات آنها به فروش می رسد.

صادقی با اعلام آغاز بهره‎برداری از فروش آنلاین محصولات دیجیتال عنوان کرد: ۱۲۰۰ محصول صوتی و تصویری تحت ویندوز و موبایل و چندین اپلیکیشن در سامانه فروش آنلاین مشخص شده است که افراد با مراجعه به این سامانه می‎توانند محصولات خود را خریداری کنند. همچنین این سامانه بعد از برگزاری نمایشگاه نیز قابل بهره‎برداری است. همچنین در این بخش از دو محصول که یکی از آنها بازی قرآنی و دیگری نرم‎افزار قرآنی است، به زودی با حضور مسئولان کشوری و لشکری رونمایی خواهد شد.

 انتهای پیام

captcha