تشکیل خانه های قرآنی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی / فعالیت۱۷۰ خانه قرآن در همدان
کد خبر: 3717038
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

تشکیل خانه های قرآنی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی / فعالیت۱۷۰ خانه قرآن در همدان

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی همدان از فعالیت ۱۷۰ خانه قرآن شهری و روستایی در استان خبر داد و گفت: خانه های قرآنی باهدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت می کنند.

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: هاشم سعیدی شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان همدان گفت: خانه های قرآنی با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت می کنند. 

وی به ترویج معارف دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: نقش و اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه از طرق گوناگون به خصوص ارزش های دینی و قرآنی در جامعه نقش بسزایی دارد.

وی افزود: جلسات قرآن خانگی را می‌توان در طول تاریخ به عنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین تشکل مردمی نام ببریم که می‌تواند بسیاری از معضلات و گرفتاری‌های فرهنگی و اجتماعی امروز ما را حل کند.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که خانه‌های یکایک مردم به عنوان یک پایگاه ترویج فرهنگ قرآنی باشد، و مردم با اعتقاد راسخ، خودشان پرچمدار فعالیتهای قرآنی باشند و دستگاههای متولی و نظارتی فقط امرساماندهی و حمایت را برعهده بگیرند.

سعیدی شکوه ادامه داد: نیروی جوان به علت آن شور و نشاط جوانی و انرژی مضاعفی که دارد می‌تواند نقش بسزائی را در ترویج فرهنگ قرآن و ایجاد فضای قرآنی در کشور ایفاکند، لذا دشمن شدیدا در صدد است هویت جوانان را از آنان بگیرد و اهداف عالی و آرمانهای آنها را از بین ببرد.

وی اظهار داشت: ارزش های دینی و قرآنی و عمل به آنها نسل جوان را از بسیاری آسیب های اجتماعی و فرهنگی مصون نگه می دارد.

انتهای پیام

captcha