اهتمام به بحث حفظ قرآن بانوان؛ مهم‌ترین مأموریت سازمان اوقاف و امور خیریه
کد خبر: 3717210
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
معصومه فرزانه اظهار کرد:

اهتمام به بحث حفظ قرآن بانوان؛ مهم‌ترین مأموریت سازمان اوقاف و امور خیریه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه، توجه سازمان اوقاف و امور خیریه به بحث حفظ بانوان فعال قرآنی را به عنوان مهم‌ترین ماموریت این مرکز دانست.

فرزانه

معصومه فرزانه، مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره ظرفیت‌هایی که در سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش بانوان قرآنی وجود دارد، گفت: مهم‌ترین ماموریتی که سازمان در اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه بانوان دارد، حفظ قرآن کریم است. به طوری که برای گستردگی و رواج فرهنگ انس و حفظ هرچه بیشتر قرآن کریم، این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از برنامه‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه بر آن تاکید دارد، برگزاری مسابقات قرآن کریم بانوان است که در این راستا، همه برگزیدگان در دوره‌های استانی و شهرستانی به مسابقات کشوری راه پیدا کرده و با دیگر متسابقین بانو، به رقابت می‌پردازند که به‌تازگی این مسابقات را شاهد بودیم.

فرزانه بیان کرد: بانوانی که در رشته حفظ، مفاهیم و قرائت قرآن کریم تمایل به حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن را داشته باشند، می‌توانند برای حضور با مراجعه به ادارات‌کل اوقاف و امور خیریه نام‌نویسی کرده و پس از ارزیابی، سطح‌بندی و گذراندن دوره‌های آموزشی به آمادگی رسیده و سپس در مسابقات به رقابت بپردازند.

وی به یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه اداره اوقاف و امور خیریه در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی بانو از دیگر برنامه‌ها است که تاکنون هشت دوره از این رویداد انجام شده است و در راستای آن، چهره‌های شاخص شناسایی، مشخص و تجلیل شدند که امیدواریم طی سال‌های آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که ظرفیت قرآنی بانوان کشور در چه سطحی است؟ اظهار کرد: ظرفیت بانوان قرآنی در سطح کشور بسیار عظیم و در حد قابل تقدیر است. همان‌طور که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در جمع بانوان قرآنی «حضور بانوان در عرصه‌های قرآنی قابل تقدیر است و باید این حضور و بالندگی را به دنیا معرفی کرد».

فرزانه تصریح کرد: طی سال‌های گذشته و همچنین سال جاری، بانوان قرآنی و اساتید فعال به منظور اجرای برنامه‌های جمع‌خوانی و تلاوت به نجف و کربلای معلی مشرف شدند که پس از اجرا مورد تحسین دیگر بانوان مسلمان قرار گرفتند.

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: رشد تعالی بانوان در عرصه فعالیت‌های قرآنی نشان می‌دهد که الحمدالله بخش بانوان قرآنی به ظهور و بروز رسیده است.

انتهای پیام

 

captcha