ادای حق شهدا وظیفه‌ای بر گردن یکایک ماست
کد خبر: 3717302
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

ادای حق شهدا وظیفه‌ای بر گردن یکایک ماست

گروه فرهنگی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین بابیان اینکه شهدا، رزمندگان و ایثارگران در طول 8 سال دفاع مقدس رفتند تا این کشور سربلند باقی بماند، گفت: ایمان رزمندگان ما بسیار محکم‌تر از آهن بود و امروز ما وظیفه‌داریم حق بزرگی که آن‌ها بر گردنمان دارند را ادا کنیم.

ادای حق شهدا وظیفه‌ای بر گردن یکایک ماست

به گزارش ایکنا از قزوین، همایش خرمشهر میراث جاویدان شهدای سرافراز 8 سال دفاع مقدس امروز 3 خرداد با حضور مسئولان استانی، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در سالن اجتماعات مهندس بهشتی برگزار شد.
محمدعلی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین در این همایش بابیان اینکه سردمداران عراق خرمشهر را به‌عنوان سرزمینی عربی و بخشی از کشور خود قلمداد می‌کردند، اظهار کرد: درحالی‌که رژیم بعث عراق با سازمان رزم بسیار پیشرفته آمده بود تا خرمشهر را یک‌روزه فتح کند و سه‌روزه نیز به تهران برسد مقاومت جانانه مردم در خرمشهر آن‌ها را زمین‌گیر کرد.
وی افزود: در طول جنگ 8 ساله ایران و عراق بیشترین زمانی را که رزمندگان در مناطق عملیاتی بودند مربوط به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بود که رزمندگان و ایثارگران قزوینی نیز با 4 گردان در آن نقش مهمی را ایفا کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: عراقی‌ها بعد از 34 روز مقاومت جانانه رزمندگان توانستند خرمشهر را به تصرف خود درآورند و بعدازآن در جای‌جای شهر با نوشتن عبارت «ما آمده‌ایم که بمانیم» می‌خواستند این تکه از ایران عزیز را برای همیشه از کشورمان جدا کنند.
وی بابیان اینکه رزمندگان ایرانی خود را به خداوند سپرده و بدون هیچ‌گونه ترس از جنگ در عملیات مختلف حاضر بودند، ادامه داد: ایرانی‌ها با عملیات بزرگ«الی بیت‌المقدس» چنان حماسه‌ای آفریدند که امام راحل فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
حضرتی‌ها تصریح کرد: تعبیر خونین‌شهر برای خرمشهر در آن دوران واقعی بود چراکه از هویت این شهر به‌جز درختان و نخل‌های بی‌سر چیزی باقی نمانده بود.
وی بابیان اینکه شهدا و رزمندگان و ایثارگران در طول 8 سال دفاع مقدس رفتند تا این کشور سربلند باقی بماند، گفت: ایمان رزمندگان ما بسیار محکم‌تر از آهن بود و امروز ما وظیفه‌داریم حق بزرگی که آن‌ها بر گردنمان دارند را ادا کنیم.

انتهای پیام

captcha