دستگاه‌های دولتی برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند
کد خبر: 3717315
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
استاندار مرکزی عنوان کرد:

دستگاه‌های دولتی برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند

گروه اقتصادی – آقازاده گفت: دستگاه‌های دولتی در این مدت باقی‌مانده برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند. در گزارش ارایه‌شده برخی دستگاه‌ها خوب پیش رفتند و برخی دیگر متاسفانه از برنامه عقب هستند که این دستگاه‌ها هم باید تلاش کنند تا ۳۱ تیر‌ماه سال جاری اعتبارات را جذب کنند.

دستگاه‌های دولتی برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنندبه گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، سوم خرداد‌ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه مبتنی بر کمبود اعتبارات هزینه‌ای، گفت: شرایط فعلی باید به گونه‌ای مدیریت شود که مشکل خاصی در کشور و استان به وجود نیاید.
وی تاکید کرد: دوران مدیریت مدیران هزینه‌ای تمام شده است، کشور در شرایط اقتصادی خاص قرار دارد که برای برون‌رفت از این شرایط باید تلاش کرد. مدیران هزینه‌ای برای کشور نه‌تنها مفید و کار‌آمد نیستند، بلکه هزینه هم دارند. کشور هم‌اکنون به مدیرانی نیاز دارد که بتوانند با ابتکار و خلاقیت و مدیریت حساب‌شده با اعتبارات موجود برنامه‌ها را پیش برند.
آقازاده اظهار کرد: شرایط کشور به گونه‌ای نیست که هر چه پول نیاز است از خزانه دولت برداشته و هزینه شود و بگوییم همه چیز مرتب است. اگر بخواهیم با این روش مدیریت کنیم، هزینه‌های جاری، همه بودجه کشور را می‌بلعد و چند سال آینده هیچ سهمی برای اعتبارات عمرانی نخواهیم داشت.
وی گفت: در سال جاری با همه مشکلاتی که در اعتبارات جاری داریم مدیران ادارات و دستگاه‌ها هزینه‌های جاری را معوق نکنند، استانداری هم در این مورد نظارت خواهد کرد.
استاندار مرکزی با اشاره به ممنوعیت به کار‌گیری نیروهای انسانی در دستگاه‌ها بیان کرد: از ممنوعیت به کارگیری و اشتغال نیروهایی که در دستگاه‌های دولتی از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، استقبال می‌کنیم. برخی دستگاه‌های دولتی ممنوعیت هر نوع به کارگیری دارند که این هم منطقی است چرا که برخی از ادارات با تورم پرسنل مواجه هستند.
آقازاده اضافه کرد: استانداری در حمایت از اشتغال تمام تلاش را به کار می‌گیرد؛ چراکه هرچه اشتغال در استان از مجاری خاص خود در حوزه بخش خصوصی، غیر‌دولتی و سرمایه‌گذاری ایجاد شود، می‌تواند محدودیتی را که در اعتبارات دولتی شاهد هستیم جبران کند.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی در این مدت باقی‌مانده برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند. در گزارش ارایه‌شده برخی دستگاه‌ها خوب پیش رفتند و برخی دیگر متاسفانه از برنامه عقب هستند که این دستگاه‌ها هم باید تلاش کنند تا ۳۱ تیر‌ماه سال جاری اعتبارات را جذب کنند.
انتهای پیام

captcha