افزایش بودجه استان مرکزی در سال 97
کد خبر: 3717318
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

افزایش بودجه استان مرکزی در سال 97

گروه اقتصادی - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه تخصیص‌یافته استان مرکزی در سال گذشته ۴۷۳ میلیارد تومان بود و این رقم امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان است. این افزایش کمک می‌کند کارهای بهتری را انجام دهیم.

افزایش بودجه استان مرکزی در سال 97به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، امروز، سوم خردادماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد گفت: در توزیع اعتبارات هزینه‌ای باید دقت شود، امروز در بودجه کشور بیش از ۸۰ درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دولت است.
وی تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای و جاری دولت بسیار سنگین است در واقع مملکت گران اداره می‌شود. با توجه به خروج آمریکا از برجام پایان مرداد تحریم‌های خاص ایران اعمال می‌شود و این تحریم‌ها در آبان‌ماه شدت پیدا می‌کند لذا احتمال عدم وصول منابع نقد بسیار بالاست.
حسینی اضافه کرد: مردم تحت‌فشار هستند و مسولان همانطور که دوران دفاع مقدس را گذراندند شرایط فعلی را مدیریت کنند. باید با مدیریت جهادی و انقلابی از این دوران عبور کنیم.
وی اظهار کرد: شرایط فعلی را برای مجموعه‌های خود تبیین کنید. بحران بیکاری و مشکلات کارگران و تعطیلی‌های ایجاد شده به دلیل عدم ثبات نرخ ارز از مشکلات اساسی است که باید دقت شود. شاید هنوز بازار به تعادل نرسیده است که تولید را آغاز کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما با تمام توان از نظام حمایت و برای رفع مشکلات تلاش کرده و قصد داریم با راهکارهای بهتر اهداف را پیش بریم. امسال بودجه‌ریزی بر حسب عملکرد دستگاه‌ها انجام می‌شود.
حسینی ادامه‌ داد: بر اساس قانون، محکوم به بعد از اینکه دستگاهی محکوم به پرداخت خسارت می‌شود سازمان برنامه و بودجه ۱۸ ماه پس از این مدت تأمین اعتبار را انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: برای ما بسیار مهم است مدیران از اعتبارات ملی استفاده کنند. ردیف‌های متفرقه که حدود ۲۳ درصد بودجه کل کشور را گرفته و بالای ۷۰ درصد ردیف متفرقه ما هم اعتبارات تملکی است در گزارش سازمان برنامه بودجه استان لحاظ نشده بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه تخصیص یافته استان در سال گذشته ۴۷۳ میلیارد تومان بود و این رقم امسال ۲۱۰۰ میلیارد تومان است. این افزایش کمک می‌کند کارهای بهتری را انجام دهیم.
وی در رابطه با به کارگیری بازنشستگان و مصوبه روز گذشته مجلس نیز گفت: کلیات این طرح مصوب‌شده و برای تصویب جزئیات به کمیسیون ارجاع داده شد. مقامات ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که بند الف، ب و ج هستند در صورت بازنشسته شدن بازهم به پست‌های یاد شده باز می‌گردند. اعاده به خدمت جانبازان به قوت خود باقیست و نیروهای نظامی و اطلاعاتی وقتی بازنشسته شوند فقط برای همان نیرو قابلیت جذب دارند.
منتخب مردم تفرش در خانه ملت در پایان گفت: بر اساس مصوبه هیئت‌امنا برای دام، طیور و گیاهان دارویی اجازه پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی داده شده است همچنین در بافت‌های فرسوده نیز تسهیلات خاصی اختصاص یافت.
انتهای پیام

captcha