نمایشگاه قرآن محلی برای حرف‌های ناگفته و رفع نیاز مردم باشد
کد خبر: 3718364
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷
علی‌اکبر توپچی:

نمایشگاه قرآن محلی برای حرف‌های ناگفته و رفع نیاز مردم باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر نیازهای مردم تغییر کرده است، نیازمند نیازسنجی ویژ‌ه‌ای برای برپایی نمایشگاه قرآن آتی هستیم.

نمایشگاه قرآن نیازمند کار کارشناسی ویژه ای است/ نیاز مردم را مدنظر قرار دهیم/ نمایشگاه قرآن محلی برای حرف های نگفته باشد/ برطبق نیاز مردم نمایشگاه برپا کنیمعلی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن در بازدیدی که از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن داشت با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره ارزیابی‌اش از نمایشگاه امسال اظهار کرد: بنده امسال به علت مشغله‌های کاری از جمله برگزاری چندین برنامه قرآنی فرصت پیدا نکردم که کامل از غرفه‌های نمایشگاه بازدید داشته باشم.
توپچی در ادامه افزود: اما در همین فرصت اندک و نگاه کلی که از روند برپایی نمایشگاه بیست و ششم داشتم به نظرم نمایشگاه باید یک مقداری در عرصه‌هایی باید بیشتر ورود پیدا کند، این یک واقعیت است که نیازهای مردم تغییر کرده است و ما باید با این نیازسنجی پیش برویم.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن در واقع افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: به عینه این را شاهد هستیم که قشر مذهبی و مردم متدین ما علاقه زیادی برای ورود به نمایشگاه قرآن و بازدید از غرفه‌های مختلف آن دارند بر همین اساس باید بر حسب شرایطی که در آن قرار داریم نیازسنجی ویژه‌ای را داشته باشیم.
رئیس فرهنگسرای قرآن با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید پاسخی برای نیازهای جدید جامعه داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر در بحث‌های نمایشگاهی خلأهایی می‌بینیم و در واقع در این زمینه کار کارشناسی دقیق برای رفع نیازهای جوانان صورت نگرفته است.
توپچی ادامه داد: این یک واقعیت است که نمایشگاه قرآن امروزه تبدیل شده به یک واحد دائمی و جاری که اتفاق خاصی در آن رخ نمی‌دهد و در صورتی که همین بستر نمایشگاه و فضایی که موجود است خود می‌تواند بهترین فضا برای حرف‌ها و کارهای نو و به‌روز باشد.
وی با اشاره به اینکه ما در نمایشگاه قرآن می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، اظهار کرد: حرف‌ها و فعالیت‌هایی که در اینجا رخ می‌دهد، باید نو و جدید باشد و نباید همان حرف‌های تکراری که از رادیو و تلویزیون می‌شنویم دوباره برای مردم تکرار شود.
رئیس فرهنگسرای قرآن با بیان اینکه نمایشگاه قرآن نیازمند یک کار کارشناسی دقیق است، گفت: امیدوارم این مهم رخ دهد و بتوانیم سال‌های آینده با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی ویژه‌ای که ارائه می‌شود، چنین نمایشگاهی را برپا کنیم.
توپچی در پایان به دلایل برپا نکردن غرفه فرهنگسرای قرآن در نمایشگاه بیست و ششم اشاره و خاطرنشان کرد: شاید یکی از علت‌های حضور نیافتن ما در نمایشگاه قرآن امسال همین باشد که ما در نظر داشتیم تا با برپایی غرفه، سبک زندگی قرآنی را میان مردم رواج دهیم و با برپایی کارگاه‌هایی با همین مضمون فعالیت کنیم که متاسفانه فضای مقدماتی برای این کار مهیا نشد و همین امر موجب شد تا ما غرفه‌ای در نمایشگاه بیست‌و‌ششم نداشته باشیم.
انتهای پیام

captcha