گزارش آناتولی درباره بزرگترین قرآن چوبی جهان + عکس
کد خبر: 3737294
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

گزارش آناتولی درباره بزرگترین قرآن چوبی جهان + عکس

گروه بین‌الملل ـ بزرگترین قرآن چوبی جهان در موزه «القرآن الأکبر» اندونزی مورد توجه بازدیدکنندگان سراسر جهان قرار گرفته و به یکی از مراکز گردشگری اسلامی در این کشور تبدیل شده است.

گزارش آناتولی درباره بزرگترین قرآن چوبی جهان در اندونزی
به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ بزرگترین نسخه چوبی قرآن در صفحاتی با ابعاد 177x 140 در موزه «القرآن الاکبر» در شهر پالمبانگ اندونزی به نمایش گذاشته شده و مورد استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان از سراسر جهان قرار گرفته است.
 
صفوة‌الله مهذايب، خطاط و تذهیب‌کار این اثر نفیس در این باره گفت: این پروژه را از سال 2001 آغاز و در سال 2009 تمام کردم. به دلیل عدم حمایت مالی و کمبود نوع درختی که صفحات قرآن از آن ساخته شده، روند کار 9 سال به طول انجامید.

وی افزود: در نهایت با حمایت‌های مادی شمار بسیاری از خیرین از جمله مرزوقی علی، رئیس سابق مجلس و توفیق کیماس، رئیس مجلس شورای خلق اندونزی این پروژه را تکمیل کردم.

مهذايب درباره سابقه هنری و حرفه‌ای خود نیز تصریح کرد: خطاطی را در مسجد مقدس پالمبانگ آموختم. در آن زمان فکر تذهیب یک قرآن بزرگ به ذهنم خطور کرد. این موضوع را از خوابی که دیدم الهام گرفتم. اوایل با نوشتن سوره فاتحه روی کارتون تجربه کسب کردم.

وی افزود: بعد از تائید کارشناسان جزءهای قرآن را بر روی چوب نوشتم. برای تحریر هر صفحه از قرآن بر روی چوب یک ماه وقت لازم است. برای افزایش عمر اثر از چوب مورد استفاده در مبل‌سازی استفاده کردم.
 
مهذایب درباره شوق هنردوستان برای دیدن این اثر نفیس نیز گفت: از سال 2012 تاکنون یک میلیون نفر از اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی، عراق، مالزی، سنگاپور، آمریکا و کانادا برای دیدن این اثر نفیس به اینجا آمده‌اند.

سارمین گومای، یکی از بازدیدکنندگان موزه نیز در این باره گفت: این نسخه قرآن کریم چوبی مرا متاثر کرده است. هر بار که به این موزه می‌آیم احساس آرامش بسیاری می‌کنم.

عامره لطفیه نیز که از شهر لامپونگ برای بازدید از این موزه آمده نیز تصریح کرد: این اثر، خارق‌العاده است. گردشگری دینی در پالمبانگ رونق ندارد. از دولت اندونزی انتظار داریم در این زمینه توجه بیشتری نشان دهد. ان شاءالله افراد بیشتری قرآن کریم را بهتر درک خواهند کرد.
گزارش آناتولی درباره بزرگترین قرآن چوبی جهان در اندونزی
 
گزارش آناتولی درباره بزرگترین قرآن چوبی جهان در اندونزی
 
گزارش آناتولی درباره بزرگترین قرآن چوبی جهان در اندونزی

انتهای پیام

captcha