فضای حج قا‌نون‌مند‌تر شده است/ شرایط اطراف بقیع؛ همچون سال‌های قبل
کد خبر: 3739503
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
احمدی:

فضای حج قا‌نون‌مند‌تر شده است/ شرایط اطراف بقیع؛ همچون سال‌های قبل

گروه جامعه ــ مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به قانون‌مندتر شدن فضای حج امسال، گفت: نسبت به سال‌های قبل زائران توجیه‌تر هستند و مقررات کشور میزبان را رعایت می‌کنند و تاکنون مشکلی ایجاد نشده است.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری که هم اینک در مکه مکرمه به سر می‌برد، در گفت‌‌و‌گو با ایکنا؛ به تشریح نحوه اجرای برنامه‌های فرهنگی بعثه در حج تمتع سال جاری پرداخت و اظهار کرد: برنامه‌هایی که در ایران تدوین شده بود به نحو خوبی به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 85 هزار و 400 زائر ایرانی در حال آماده شدن برای عزیمت به مشاعر هستند، گفت: جلسات انس و معرفت قرآن کریم امسال با استقبال بسیار خوب زائران برگزار شد و گاهی در روز چهار تا پنج مراسم انس و معرفت با حضور سخنرانان و شخصیت‌های برجسته که در حج حضور دارند، برگزار می‌شد.

حجت‌الاسلام احمدی به برگزاری مراسم‌ دعای کمیل و ندبه نیز اشاره و از اجرای خوب این مراسم خبر داد و گفت: هم‌اکنون نیز جلساتی به صورت روزانه در مجموعه‌ها و هتل‌ها شامل جلسات آموزشی، تفسیر آیات حج، تلاوت قرآن و ... برگزار می‌شود و مسابقات فرهنگی نیز به اجرا درآمده است. همچنین برنامه حفظ تعدادی از سوره‌های قرآن به عنوان فخر مهمانی نیز در حال اجرا است که بعد از ایام تشریق بخش نهایی این مسابقه اجرا و برندگان اعلام می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکلی تاکنون بروز نکرده است؟ گفت: خیر؛ نسبت به سال‌های قبل زائران توجیه‌تر هستند و مقررات را رعایت می‌کنند تاکنون مشکلی ایجاد نشده و تعاملات خوبی نیز بوده است.

شرایط اطراف بقیع همچون سال‌های قبل است

حجت‌الاسلام احمدی در پاسخ به این سؤال که مطرح شده بود تعداد مأموران امر به معروف عربستان در اطراف قبرستان بقیع کاهش خواهد یافت، آیا این مسئله رخ داده است؟ گفت: خیر؛ همانند سال‌های قبل بود و عملا شرایط سال‌های قبل در اطراف بقیع حاکم بود.

وی عنوان کرد: برخوردها قانون‌مندتر شده که از جهاتی می‌توان گفت این اتفاق خوب است. از عصر امروز نیز زائران به سمت عرفات حرکت و برای برگزاری مراسم عرفه در این صحرا آماده می‌شوند.

احمدی به عموم مردمی که در ایران هستند و به حج مشرف نشده‌اند، توصیه کرد برای بهره‌مندی از ثواب حج زائران بیت‌الله ا‌لحرام اعمال ماه ذی‌الحجه را انجام دهند.

 انتهای پیام

captcha