تریبون آزاد از حجاب در جمع دخترانه اهالی قرچک
کد خبر: 3739548
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸

تریبون آزاد از حجاب در جمع دخترانه اهالی قرچک

کانون خبرنگاران نبأ ــ دختر محجبه‌ای در برنامه تریبون آزاد بیان کرد: «اگر بی‌حجاب بودم دلم می‌خواست یکی با روی خوش و در کمال فروتنی و ادب برایم از خدا حرف بزند و بعد بگوید که خدا چه حجابی را دوست دارد».

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ برنامه تریبون آزاد با موضوع «اگر بی‌حجاب بودید، دوست داشتید چگونه ارشاد می‌شدید» با دیدگاه نقادانه نسبت به پوشش‌های متفاوت به همت حوزه مقاومت بسیج صدیقه کبری(س) قرچک عصر دیروز، 27 مرداد در بوستان خبرنگار این شهرستان برگزار شد.
فاطمه اسلامی، کارشناس خانواده در این برنامه با تأکید بر اینکه حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است، گفت: جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.
وی از حاضرین در این تریبون خواست که با کمی تأمل دیدگاه‌های خود را نسبت به موضوع برنامه اعلام کنند.
نفر اول پاسخگو در این تریبون گفت: «اول اینکه مردم عادی به من تذکر بدهند نه مأموران ارشاد که شخصیت آدم را گاهی زیر سؤال می‌برند، دوم اینکه از لبخند، اخم یا نگاه معنادار استفاده کنند، همانطور که می‌دانیم ائمه ما در مهربانی و خوش‌اخلاقی اسوه و نمونه هستند پس نوع برخوردشان مسلماً تأثیرگذار هست، در کل احساس ‌می‌کنم کسی که به من تذکر می‌دهد صرفاً وظیفه شرعی‌اش را انجام می‌دهد و ترسی از کسی یا چیزی ندارد».
شخص دیگری اینگونه بیان کرد: «به نظر من اگر کسی که می‌خواهد تذکر بدهد خودش را دوست ما بداند و با رفتار مناسب و به دور از عصبانیت تذکر بدهد تأثیرش حتماً بیشتر خواهد بود وگرنه من دفعه بعد برای تلافی هم که شده در جامعه بدتر ظاهر خواهم شد».
دختر محجبه‌ای دیگری در این برنامه ابراز کرد: «اگر بی‌حجاب بودم دلم می‌خواست یکی با روی خوش و در کمال فروتنی و ادب برایم از خدا حرف بزند و بعد بگوید که خدا چه حجابی رو دوست دارد».
شایان ذکر است، نظراتی هم از قبیل اینکه «دوست ندارم کسی مرا ارشاد کند»، «خودم عقل و شعور دارم»، «هرگز اجازه نمی‌دهم که به حریم شخصی من تجاوز کنند» و... در این برنامه مطرح شد.
اسلامی در پایان بعد از شنیدن پاسخ‌ها، مطرح کرد: فردی که می‌خواهد امر به معروف کند باید خصوصیاتی از قبیل دلسوزی، خوش‌اخلاقی، خوش‌بیانی، منصف، صبور و با حوصله داشته باشد، زود عصبانی نشود و تعصب به خرج ندهد و همچنین ظرفیت و تحمل بالایی داشته باشد.

محمد فرخی

انتهای پیام

captcha