ادامه مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های اذان و دعاخوانی/ پایان مرحله مقدماتی قرائت و حفظ
کد خبر: 3739584
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
ایکنا گزارش می‌دهد؛

ادامه مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های اذان و دعاخوانی/ پایان مرحله مقدماتی قرائت و حفظ

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی پنج رشته از چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که این روزها در شهر قم و به صورت ضبط استودیویی در حال برگزاری است، به پایان رسید.

ادامه مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های اذان و دعاخوانی/ پایان مرحله مقدماتی قرائت و حفظ

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرحله مقدماتی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل قرآن روز گذشته، 27 مردادماه و با رقابت شرکت‌کنندگان استان‌های مختلف به پایان رسید.
آخرین شرکت‌کنندگانی که در این پنج رشته حضور داشتند، نمایندگانی از استان‌های آذربایجان غربی، فارس، اردبیل، ایلام و قم بودند که رقابت خود را برگزار کردند و بعد از پایان اجرای خود نیز شهر محل برگزاری مسابقات را ترک کردند.
بخش دوم مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات نیز از صبح امروز 28 مردادماه و با برگزاری رقابت‌ در رشته‌های اذان، دعاخوانی و تواشیح آغاز می‌شود و تا روز 30 مردادماه ادامه دارد. رقابت‌های رشته‌ دعاخوانی در روزهای 28 و 29 مردادماه و رشته‌های تواشیح و اذان نیز روز 30 مردادماه خواهد بود.
این مسابقات که امسال با تغییرات متعددی همراه شده است به صورت ضبط تلویزیونی در دو استودیو در جامعه‌الزهرا(س) شهر قم در حال برگزاری است و برگزیدگان این مرحله به فینال مسابقات که مهرماه در اراک برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی مقنی، رئیس اداره مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به پایان مرحله مقدماتی رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم، گفت: این مرحله از مسابقات تا روز 30 مردادماه در شهر قم ادامه دارد و پس از آن پخش تلویزیونی مسابقات آغاز می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که در هر رشته چند نفر در فینال حضور دارند، گفت: براساس تصمیمی که اتخاذ شده است در هر رشته و براساس نمره شرکت‌کنندگان در هر رشته بین 12 تا 15 نفر موفق به حضور در فینال مسابقات خواهند شد. البته این احتمال وجود دارد که با توجه به شکست نمرات این میزان تغییرات جزئی داشته باشد، اما از هم اکنون بنا بر این گذاشته شده است که فینالیست‌ها بین 12 تا 15 نفر باشد.
مقنی بیان کرد: با توجه به اینکه تمام جزئیات فینال مسابقات از تدارکات تا مسائل فنی و ... بسته شده و امکان تغییر در آنها وجود ندارد، لذا سعی خواهیم کرد تا تعداد افراد حاضر در فینال براساس آنچه که از قبل اعلام شده است، باشد.
رئیس اداره مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پاسخ به این سوال که تا چه میزان احتمال افزوده شدن به تعداد فینالیست‌ها وجود دارد، اظهار کرد: این موضوع نیاز به تحلیل نمرات متسابقان و شکست نمرات آنها دارد، در واقع این موضوع است که مشخص خواهد کرد بین 12 تا 15 نفر به طور قطع چند نفر در فینال حضور داشته باشند. ما این اجازه را نداریم که خیلی بیشتر از 15 نفر به فینال ببریم؛ چرا که تمام برنامه‌ریزی‌های مربوط به فینال مسابقات از قبل صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد پخش تلویزیونی این مسابقات، عنوان کرد: این مسابقات از شهریورماه آغاز خواهد شد. برنامه‌ریزی شده است تا برنامه‌های تولیدی این مسابقات در حدود 40 قسمت تدوین شود و اگر بخواهیم قبل از محرم پخش مسابقات به پایان برسد باید روزانه دو یا سه نوبت شاهد پخش مسابقات باشیم.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha