خیرین مراقب کلاهبرداران سایبری باشید
کد خبر: 3739733
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
توصیه‌های مجازی؛

خیرین مراقب کلاهبرداران سایبری باشید

گروه فناوری اطلاعات ــ کلاهبرداری سایبری در پوشش گروه‌های مذهبی و خیریه یکی از روش‌هایی است که هرساله با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر، در فضای مجازی شاهد آن هستیم.

‌به گزاش ایکنا؛ هرساله ‌با نزدیک شدن به ایام مذهبی مانند عید قربان شاهد راه‌اندازی صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام هستیم که در آن‌ها با درج تصاویر احساسی، اقدام به جمع‌آوری نذورات و یا لاشه حیوانات ذبح شده، جهت پخش گوشت آن در میان نیازمندان می‌‌‌کنند.

طبق اعلام مراکز پلیس فتا، بیشتر این صفحات جعلی بوده و کمک‌هایی که توسط خیرین ارسال می‌شود به افراد نیازمند داده نمی‌شود؛ لذا از شهروندان درخواست کرده تا به هیچ عنوان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس که با عنوان‌های مختلف، قصد جمع‌آوری نذورات و کمک‌های خیریه را دارند اعتماد نکنند.
 
باید توجه کرد که امروزه بیشتر اعضای خانواده دارای تلفن هوشمند بوده و بر روی این تلفن‌ها چند شبکه اجتماعی نصب شده است که این فرصت مناسبی برای مجرمین بوده تا با تحریک احساسات کاربران فضای سایبر دست به کلاهبرداری بزنند. لذا خیرین باید نذورات و کمک‌های خود را به مراکز و سازمان‌های شناخته شده و دارای مجوز پرداخت کنند.
 
کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی به سرعت به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه و از راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس استفاده کنند.
انتهای پیام
captcha