دستگاه‌های دولتی کار فرهنگی در حاشیه شهرها را افزایش دهند
کد خبر: 3739926
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷

دستگاه‌های دولتی کار فرهنگی در حاشیه شهرها را افزایش دهند

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: باتوجه به افزایش مهاجرت در استان کردستان که منجر به بروز پدیده حاشیه نشینی شده است باید دستگاه‌های فرهنگی کار فرهنگی را در حاشیه شهرها افزایش دهند در غیر این صورت به کانون تبدیل جرم در جامعه تبدیل خواهند شد.

دستگاه‌های دولتی کار فرهنگی در حاشیه شهرها را افزایش دهند

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی استان کردستان امروز، 28 مردادماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند کار فرهنگی است و وجود کمیته‌های فرهنگی می‌تواند به فرهنگسازی و آگاه‌سازی مردم در راستای کاهش آسیب‌ها بیانجامد.
آموزش نیاز اصلی در کاهش آسیب‌های اجتماعی است
وی با اشاره به اینکه آموزش لازمه تحقق اهداف در همه زمینه‌هاست، افزود: اگر بخواهیم آسیب‌های مانند اعتیاد، بدحجابی، رشوه‌خواری و غیره در جامعه کنترل و کاهش یابد باید آموزش را اولویت کاری خود قرار دهیم.
فرمانده انتظامی استان کردستان بیان کرد: 40 سال است با مواد مخدر مبارزه می‌کنیم و قطعا اگر مبارزات نبود وضعیت موجود بحرانی‌تر بود اما با کار فرهنگی می‌توان شاهد تاثیرگذاری بهتر فعالیت‌ها و کاهش این معضل در جامعه شد.
وی خواستار حمایت از معتادان شد و عنوان کرد: معتادانی که می‌خواهند همت کنند و به جامعه و زندگی سالم بازگردند نیازمند حمایت و اعتماد مردم هستند و خیرین نیز می‌توانند آنها را در ایجاد اشتغال کمک رسانند.
90 درصد سرقت‌های خرد و عادی توسط معتادان انجام می‌شود
خرم‌نیا بیان کرد: 90 درصد سرقت‌های خرد و عادی توسط معتادان انجام می‌شود و وظیفه پلیس جمع‌آوری معتادان متجاهر است که باید به کمپ فرستاد شوند.
وی با اشاره به وجود معضل بدحجابی و بدپوششی در جامعه بیان کرد: از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون دشمن به دنبال اقداماتی برای کشف حجاب و ضربه زدن به فرهنگ اسلامی ما بوده است گرچه بعد از انقلاب اسلامی حجاب اجباری شد اما دشمن همچنان اقدامات فرهنگی خود را دنبال می‌کند و از این مهم کوتاه نیامده است.
فرمانده انتظامی استان کردستان اعلام کرد: فرماندهی انتظامی استان کردستان برای اینکه حساسیت ایجاد نشود به جای ازدیاد گشت ارشاد در میادین و خیابان‌های سطح شهر اقدام به استقرار نیروهایی با لباس شخصی کرده تا اگر موردی از بدحجابی و مزاحمت دیده شد فرد متخلف را برای مشاوره و تذکر به فرماندهی انتظامی دعوت کنند.
افراد بدحجاب از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تأسی می‌گیرند
وی با بیان اینکه بیشترین فعالیت را در حوزه حجاب و عفاف نیروی انتظامی انجام داده است، عنوان کرد: متاسفانه بیشتر افراد بدحجابی که مورد مشاوره نیروی انتظامی قرار گرفته‌اند از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی تأسی گرفته‌اند و مردم باید مراقب استفاده از این کانال‌ها و فضای مجازی باشند.
خرم‌نیا در پاسخ به سوال یکی از اعضای جلسه ستاد شئون استان مبنی بر اخذ رشوه توسط نیروی انتظامی بیان کرد: اگر کسی در جایی موردی از دریافت رشوه توسط کارکنان نیروی انتظامی دید مورد را اعلام کند تا فرد متخلف اخراج شود.
وی اقدامات فرهنگی انجام شده در سطح کشور را عامل توقف دشمن در بسیاری از جهات دانست و گفت: کردستان در زمینه وضعیت جرائم و سرقت‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور در ته جدول قرار داد و از این لحاظ در حد مطلوبی قرار داریم.
دستگاه‌های دولتی کار فرهنگی در حاشیه شهرها را افزایش دهند
وی با بیان اینکه در 14 ماه اخیر 33 مرحله مبارزه با سرقت انجام شد، گفت: براساس این مبارزات 16 مالخر و تعدادی سارق در استان دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کردستان یادآور شد: باتوجه به افزایش مهاجرت در استان کردستان که منجر به بروز پدیده حاشیه نشینی شده است باید دستگاه‌های فرهنگی کار فرهنگی را در حاشیه شهرها افزایش دهند در غیراینصورت به کانون تبدیل جرم در جامعه تبدیل خواهند شد.
انتهای پیام

captcha