اعزام 500 دانش‌آموز زلزله‌زده به مشهد/ تیم‌های بهداشت روان در خدمت زلزله‌زدگان اخیر
کد خبر: 3743273
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
صابونچی خبر داد:

اعزام 500 دانش‌آموز زلزله‌زده به مشهد/ تیم‌های بهداشت روان در خدمت زلزله‌زدگان اخیر

گروه سلامت ــ رئیس سازمان جوانان هلال احمر از اعزام دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده غرب کشور به اردوهای زیارتی تفریحی مشهد مقدس خبر داد.

اعزام 500 دانش‌آموز زلزله‌زده غرب کشور به مشهد مقدس/ آمادگی تیم‌های بهداشت روان برای ارائه خدمت به زلزله‌زدگان اخیرشهاب‌الدین صابونچی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا؛ از اعزام دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده غرب کشور به اردو‌های زیارتی تفریحی مشهد مقدس خبر داد.
 
وی تصریح کرد: سازمان جوانان هلال احمر در راستای مأموریت‌های ذاتی و انسان دوستانه محوله بر صلیب سرخ و هلال احمر و در راستای تقویت و بازسازی روحیه دانش‌آموزان سرپل ذهابی و ثلاث باباجانی که در سال گذشته درگیر زلزله ۷.۳ ریشتری شده بودند و بعضا اعضای خانواده خود را از دست داده بودند، این اردو‌ها را در آستانه سال جدید ترتیب داده است.
 
صابونچی بیان کرد: این اردو‌ها از اوایل تابستان برای اوایل سال جدید تحصیلی به مشهد مقدس برنامه‌ریزی شد و در این راستا هفته گذشته ۲۵۰ دانش‌آموزش دختر به اردو‌ها اعزام شدند و پس بازگشت آن‌ها ۲۵۰ دانش‌آموز پسر به اردو اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر بیان کرد: این زلزله همزمان شد با زلزله شش ریشتری اخیر و از این لحاظ می‌تواند نقش بسیار مهمی در بازسازی روحی این دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها ایفا کند.
 
وی با بیان اینکه عمده دانش‌آموزان این اردو‌ها دبستانی هستند، گفت: تعداد کمی از این دانش‌آموزان در مقاطع دبیرستان تحصیل می‌کنند.

صابونچی یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های زیارتی، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی نیز در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه این دانش‌آموزان در یک مجموعه اقامتی با تمامی امکانات اسکان داده شده‌اند.
 
رئیس سازمان جوانان هلال احمر همچنین از آمادگی این سازمان برای اعزام تیم‌های حمایت روانی هلال احمر (تیم‌های سحر) به مناطق زلزله‌زده غرب کشور در پی زمین‌لرزه اخیر خبر داد و گفت: در صورت تشخیص فرماندهی عملیات هلال احمر و احساس نیاز بلافاصله این تیم‌ها به این مناطق اعزام می‌شوند.
 
وی افزود: این سازمان تصمیم گرفته است که تیم‌های سحر را تقویت کرده تا در صورت بروز بحران و حوادث این تیم‌ها بتوانند سریعا عمل کرده و از لحاظ روانی به کمک مردم حادثه دیده بشتابند.
 
انتهای پیام
captcha