توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی در طرح «نذر آب» سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3752354
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی در طرح «نذر آب» سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در قالب طرح ملی «نذر آب» بیش از ۵۰ هزار بسته مواد غذایی برای خانواده‌هایی که در اثر خشکسالی دچار مشکلات معیشتی شده‌اند در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۴ هزار و ۶۴۹ سبد غذایی توزیع شده و همچنان ادامه دارد.

توزیع 50 هزار سبد غذایی در طرح «نذر آب» سیستان‌وبلوچستان

رسول راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: طرح «نذر آب» طرحی است که با هدف کاهش آلام مردم استان در سه بخش دسترسی به آب آشامیدنی سالم، کمک به معیشت مردم و ارائه خدمات درمانی به مردم متأثر از خشکسالی از 14 مردادماه در استان آغاز شد.
وی ادامه داد: در این طرح بیش از ۵۰ هزار بسته مواد غذایی برای خانواده‌هایی که در اثر خشکسالی دچار مشکلات معیشتی شده‌اند در نظر گرفته شده که تاکنون 24 هزار و 649 سبد غذایی توزیع شده و همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: همچنین تا به امروز یک‌هزار و 260 تانکر آب با گنجایش هزار تا پنج هزار لیتری، در 502 روستای فاقد شبکه آبرسانی توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در این طرح همچنین با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، پزشکان داوطلب در مناطق محروم مستقر شدند، افزود: با حضور کاروان سلامت در استان، از 14 تا 19 مرداد، 44 هزار و 714 بیمار در 521 روستا توسط پزشکان مستقر به طور رایگان ویزیت شدند.
راشکی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و مسابقات فرهنگی و ورزشی توسط اعضای تیم حمایت روانی (سحر) سازمان جوانان برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب این طرح ملی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha