خدمات درمانی هلال‌احمر قزوین به زائران اربعین‌ حسینی در نجف
کد خبر: 3759724
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

خدمات درمانی هلال‌احمر قزوین به زائران اربعین‌ حسینی در نجف

گروه اجتماعی ـ معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قزوین از ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی و غیرایرانی در کشور عراق خبر داد.

خدمات درمانی هلال‌احمر قزوین به زائرین اربعین در نجف

حکمت هاشمی، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: طی ۹ روز گذشته، ۸۳ مورد از مصدومانی که نیاز به درمان تکمیلی داشتند، توسط آمبولانس‌های مستقر در نجف اشرف به بیمارستان‌های حکیم و حیدریه منتقل شدند.
وی افزود: میان این افراد موارد اورژانسی همچون تشنج، قطع عضو، تپش قلب، درد کلیه، دیالیز و درد شکم پس از انجام اقدامات اولیه با تشخیص و تجویز پزشک سریعاً به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.
هاشمی خاطرنشان کرد: موارد غیر اورژانسی همچون شکستگی، دررفتگی و رادیولوژی نیز در میان زائرین بوده که با توجه به تقسیم‌بندی آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر در درمانگاه‌های نباء، ام‌القری و صحن حضرت زهرا(س) به بیمارستان اعزام شدند.
معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: با توجه به مراجعه گسترده زائرین غیرایرانی به درمانگاه‌ها، در اعزام‌ها ۶ بیمار عراقی و یک زائر سنگالی هم حضور داشته که در این موارد هم هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته است.
وی یادآور شد: با توجه به حضور زائرین خارج از ایران فراتر از حیطه وظایف خود در راستای حمایت روانی بیماران فعالیت کرده، ضمن اینکه بعد از اعزام نیز پیگیر ادامه روند درمان هستیم.
معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اعزام دو بیمار از مرز هوایی و زمینی به ایران نیز تشریح کرد: دو مورد از مصدومان نیز به علت سطح هوشیاری پایین، ترومای سر و آسیب به جمجمه به ایران اعزام شدند.

انتهای پیام

captcha