سفره کرامت مرحوم «شجاعی» مثال‌زدنی بود
کد خبر: 3760425
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

سفره کرامت مرحوم «شجاعی» مثال‌زدنی بود

کانون خبرنگاران نبأ ــ یک مبلغ حوزوی گفت: مرحوم حجت‌الاسلام شجاعی ماه مبارک رمضان وعاظ را به مکان‌های مختلف اعزام می‌کرد، بیتش به روی فقرا باز و تکیه‌گاهی برای نیازمندان بود؛ ما بارها خوان احسان ایشان را برای مساکین شاهد بوده و سفره کرامت او مثال‌زدنی بود.

سفره کرامت مرحوم «شجاعی» مثال‌زدنی بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدتقی حشمت‌الواعظین طباطبایی، خطیب و کارشناس دینی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به مناسبت چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی(ره)، رئیس فقید جامعه مبلغین در بیان ابعاد اخلاقی شخصیت این خطیب اهل تهران گفت: مرحوم شجاعی، نسبت به وعاظ بسیار رئوف بود و ایشان را ـ چه آن‌ها که مرحوم شدند و چه افرادی که در قید حیات هستند ـ تکریم می‌کرد. چنانچه معروف است که او در حسینیه مقدس فاطمیون تهران همواره خطیبان و روحانیون وارسته را تجلیل ‌می‌کرد؛ چراکه رأفت و مهربانی در وجودش حاکم بود و همه مورد لطف ایشان بودند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: خلق و خوی مرحوم شجاعی تصنعی نبود؛ اخلاق ایشان مبتنی بر سجایای وارسته و علت محبوبیت وی ناشی از ارادت او به امام حسین(ع) است؛ هرکسی با امام حسین(ع) زلفش را گره بزند، پایانش خیر است.

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: مرحوم شجاعی مورد توجه مراجع معظم تقلید و مورد تأیید مقام معظم رهبری بود. مدتی هم نمایندگی ولی فقیه (در آذربایجان شرقی) را بر عهده داشت. ایشان ماه مبارک رمضان وعاظ را به مکان‌های مختلف اعزام می‌کرد، بیتش به روی فقرا باز و  تکیه‌گاهی برای نیازمندان بود؛ ما بارها خوان احسان ایشان را برای مساکین شاهد بوده‌ و سفره کرامت او مثال‌زدنی بود.

این مؤلف کتب دینی به دلنشین بودن روضه‌ها و منابر مرحوم استاد شجاعی اشاره و تصریح کرد: او معتقد، و هر چیزی که می‌گفت بر اساس عقیده بود؛ این‌طور نبود که مطالب منبر را دیکته‌شده و طوطی‌وار به مردم بگوید؛ بسیار مطالعه می‌کرد و بر اساس اعتقاد حرف می‌زد و سخنان ایشان از دل برمی‌خواست و بر دل هم می‌نشست؛ این طبیعی هست.

حجت‌الاسلام طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم شجاعی به معنای واقعی کلمه شجاع و در همه ابعاد صریح‌اللهجه بود و بدون هیچ رودبایستی حرفش را می‌زد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالقاسم شجاعی از خطبای برجسته‌ تهران و متولد 1312 در محله مولوی تهران و سال‌ها از گردانندگان هیئت فاطمیون یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هیئات تهران بود. وی 21 مهر 97 دعوت حق را لبیک گفت.

علیرضا برومند

انتهای پیام

captcha