اجرای طرح پایتخت کتاب شدن لرستان
کد خبر: 3761630
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

اجرای طرح پایتخت کتاب شدن لرستان

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار لرستان با اشاره به طرح پایتخت کتاب شدن لرستان و برپایی نمایشگاه کتاب، گفت: از اداره ارشاد انتطار داریم نمایشگاه‌های قبلی را که در استان برپا شده را آسیب‌شناسی کند و نماینده ناشرین و غرفه‌داران از بین کسانی انتخاب شوند که در مورد کتاب‌های ارائه شده اطلاعات کافی داشته باشند.

خ

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان امروز، چهاردهم آبان در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان لرستان با بیان این‌که خوشحالیم در ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در استان بالای ۹۸ درصد ثبت را داریم، گفت: در بحث سیاست‌های جمعیتی، استان نیازمند تلاش و مساعدت بیشتر است چراکه یکی‌از اقشاری که نیازمند حمایت روانی و اقتصادی هستند مادران و کودکان زیر پنج سال است و سوءتغذیه موردی بوده که ممکن است برای آن‌ها مشکلی به وجود آید.
وی با بیان این‌که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به توزیع سبد کالا برای دهک‌های پایین جامعه اقدام کند، افزود: برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی و ‌درمانی انتظار داریم علوم پزشکی مساعدت‌های لازم را داشته باشد.
معاون استاندار لرستان یادآور شد: سال گذشته از حوزه اعتبارات اجتماعی قرارداد ۴۰۰ میلیون تومانی با علوم پزشکی برای مبارزه با بیمارهای پُرخطر زنان باردار در نورآباد منعقد کردیم و همچنان این خدمت در حال انجام است.
وی در رابطه با طرح پایتخت کتاب شدن لرستان و برپایی نمایشگاه کتاب در این استان، تصریح کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انتطار داریم چهار نمایشگاه قبلی را که در طی سالیان گذشته برپا شد، آسیب‌شناسی کند و برای ایاب ذهاب بازدیدکنندگان سرویس در نظر بگیرد و نماینده ناشرین و غرفه‌داران از بین کسانی انتخاب شوند که در مورد کتاب‌های ارائه شده اطلاعات کافی داشته باشند.
خجسته‌پور خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار کمک خدماتی و نه کمک مالی را داریم و این نمایشگاه می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه بحث گردشگری باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: فرماندارن شهرستان‌های تابع ترتیبی اتخاذ دهند که هم‌استانی‌ها بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند و دانش اموزان و دانشجویان نیز بازدید داشته باشند.
وی ادامه داد: برای پایتخت کتاب شدن استان انتظار داریم ایده‌ها حمایت و مورد توجه قرار گیرند تا به این هدف برسیم چراکه پتانسیل داریم که پایتخت کتاب شویم.
خجسته‌پور درباره برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، افزود: دشمنان نقشه دارند که نتوانیم چهلمین سال تاسیس انقلاب اسلامی را به‌خوبی برگزار کنیم و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی اقدامات خوبی در این راستا داشته باشند.

انتهای پیام

captcha